Jeszcze tyle zabezpieczeń do wprowadzenia w ruchu kołowym... Chociażby automatyczne zabezpieczenia przed zasłabnięciem/zaśnięciem kierowcy zawodowego kierującego autobusem lub ciężarówką. Działanie oparte na monitorowaniu organizmu kierowcy i zarazem kamera obserwująca ulicę, podpięta do komputera i przejmująca kierowanie pojazdem w sytuacji dramatycznej. To wszystko jest możliwe do zrealizowania technicznie. I poprawiło by bezpieczeństwo na drodze. Bo niestety człowiek nie jest doskonały, a przy tak wielkim natężeniu ruchu na drogach w dzisiejszych czasach, nie unikniemy
@DawidWarsaw: Niestety jeszcze trochę poczekamy zanim zaawansowane ITSy pojawią się w powszechnym użytku. Chociaż ostatnio coś się rusza w temacie, chociażby eCall.
@DawidWarsaw: jest bardzo dobry powód, dla którego nie ma ich jeszcze w samochodach: to nadal prototypy i wersje rozwojowe. Do finalnego produktu droga jeszcze daleka, aczkolwiek całkiem sporo instytucji (w tym moja uczelnia) pracuje nad stworzeniem takich rozwiązań.
Komentarze (15)
najlepsze
Mam nadzieję, że gościu wyszedł w cało, w końcu kabina wykonała obrót o 90st zamiast zatrzymać się w miejscu.
..a pasażer?
Komentarz usunięty przez moderatora