Takie wytłumaczenie, dlaczego chcą to zrobić, pomimo że nie skróci to aż tak bardzo drogi statkom. Płynąć wzdłuż zachodniego wybrzeża Norwegii można klucząc pomiędzy stałym lądem a tysiącami wysepek, które dają osłonę przed silnymi sztormami z Atlantyku (w zasadzie mórz Północnego i Norweskiego). Niestety, w kilku miejscach nie ma takiej możliwości i trzeba wypłynąć na otwarte wody. W tym przypadku trzeba było ominąć półwysep, jednakże Norwegowie postanowili poprowadzić dalej osłoniętą drogę i
@AvK: Stąd się siła państw bierze- ich rządy nie myślą o tym, żeby nachapać się pieniędzy i nie patrzą góra rok do przodu. W Polsce tak się dzieje i zobacz, w jakiej dupie jest ten kraj.
@martinosv: Madrze? Pewno tak. Tyle, że u nich - co jest paradoksem - inwestycje są problemem, gdyż powodują wprowadzenie na rynek dużo kasy. Za dużo! A za dużo kasy na rynku to inflacja i dalej hiperinflacja! Powstaje sytuacja, że kraj się nie rozwija choć mają spory dodatni budżet! Śmieszne...
@Szarlejowiec: Wg Wikipedii szacowany koszt budowy to 1.7 miliarda norweski koron co daje ok. 1 mld PLN. W odniesieniu do tego ile my, biedny kraj, wydajemy na budowę autostrad ~40mln. zł/km to jak łatwo policzyć dla Norwegów jest to taki sobie wydatek. Pewnie przekroczy zakładany budżet ale przecież przyniesie też bardzo duży zysk (niekoniecznie łatwo da się to przeliczyć na konkretne kwoty).
Komentarze (49)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora