Cześć! Napisałem grę, a właściwie to napisaliśmy, bo jest nas trzech (Patryk, Łukasz, Michał). Ja nazywam się Łukasz Kowalski (w grze Doceluf) i jestem programistą PHP/JS i ogólnie robię takie webowe pierdółki. Na co dzień pracuję jako programista, ale kiedyś padł pomysł, aby napisać własny projekt i tak sobie pracujemy nad nim od prawie roku.
Gra nazywa się Terrath i jest to karcianka typu CCG (collectible card game). Zasady są takie, że mamy własną talię kart i walczymy tymi kartami ze swoim przeciwnikiem. Przeciwnikiem może być inny gracz przydzielony losowo, kolega z zaproszenia lub komputer na kilku poziomach trudności. Za grę dostajemy złoto i punkty doświadczenia. Złotem można płacić za nowe karty, a doświadczenie daje nam wyższe miejsce w rankingu, to tyle w dużym skrócie.
więcej o zasadach gry...
Projekt jest w pełni niezależny i wszelkie koszta ponosimy sami, wykładając kasę z własnej kieszeni. Największą część kosztów generują ręcznie rysowane grafiki, tworzone przez dwie graficzki - Zakałę i Marud. Dodatkowo są jeszcze koszty serwerów i domeny, czyli taki standard. Sami sobie za pracę nie płacimy, więc przynajmniej z tym jest taniej. A podział prac wygląda tak:
ja - klient gry i www,
Patryk (Zły Patryk) - silnik gry,
Michał (Eigen) - zarządzanie projektem, dodawanie nowych kart itp.
Dodatkowo jest jeszcze Marek (Nytalith), który pomaga nam przy forum - moderowanie, daje pomysły itp.
Podsumowując, przez rok wydaliśmy na tworzenie gry ok. 6000 zł.
Wszystkich kart na razie jest ok. 100 i wciąż dodajemy nowe. Tutaj kilka grafik używanych w kartach w większym rozmiarze (w grze są trochę mniejsze):
Sama gra zaś wygląda tak:
W grze wiele rzeczy planujemy jeszcze zrobić oraz wiele poprawić. Jeśli coś nie działa, to proszę pisać w komentarzach wykopu albo na naszym forum. Dodatkowo, Eigen napisał krótką informację o planach na przyszłość, żeby się nie rozpisywać, daję linka do tematu forum
o tutaj
Zapraszam do grania i wykopywania. Bardzo chcielibyśmy sprawdzić, jak gra działa pod większym obciążeniem oraz poznać opinię większej liczby osób. Dla wykopowiczów przygotowaliśmy specjalną okolicznościową paczkę kart, którą dostaną po rejestracji wpisując w pole
"Kod promocyjny" - "wykop". W paczce są dwie karty niespodzianki, niedostępne w żaden inny sposób.
Jeśli macie jakieś pytania techniczne to piszcie, odpowiem, jak tylko będę na wykopie :)
Linki:
wejście do gry jako gość - wchodzisz do gry bez rejestracji (żadne osiągnięcia nie są zapamiętane)
rejestracja - tutaj wpisz wykopowy kod promocyjny
strona główna - strona główna gry (więcej screenów z gry do obejrzenia)
Dla technicznych i ciekawskich:
Klient gry: Javascript, jQuery, HTML, CSS, komunikacja z serwerem przez AJAX
WWW: PHP, MySql, JS, jQuery
Silnik gry: C++
Do www uzywam własnego autorskiego frameworka wzorowanego na Symfony ale sporo lżejszego :)
Dodatkowo specjalnie dla Wykopu, screeny z bardzo wczesnego stadium rozwoju :)
Komentarze (183)
najlepsze
http://www.kongregate.com/games/EdgebeeStudios/card-monsters
Karty graczy podzieliłbym na dwa zwoje.
6000 zł to jest koszt tego, za co płaciliśmy z własnej kieszeni - wiadomo, jakby doliczyć do tego nasze roboczogodziny, zużyty czas to by wyszło dużo więcej, jak piszesz - generalnie gdyby