Wielkie kłamstwo o zużyciu paliwa - studium na zlecenie Spiegla
![Wielkie kłamstwo o zużyciu paliwa - studium na zlecenie Spiegla](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_4WFyPrMn2DVLzjUzHaHlFYXXsNyiDKLR,w300h194.jpg)
Ciekawy artykuł wyjaśniający, dlaczego wartość zużycia paliwa podawana przez producentów ma coraz mniej wspólnego z rzeczywistością i przedstawiający pomysły jak temu problemowi zaradzić. Artykuł po niemiecku, tłumaczenie w pierwszym komentarzu.
![hindenburg](https://wykop.pl/cdn/c3397992/hindenburg_jYcf1RF2V5,q52.jpg)
- #
- #
- #
- 110
Komentarze (110)
najlepsze
Na danych producentów samochodów w kwestii zużycia paliwo można coraz mniej polegać. Według badań pojazdy w Europie połykają średnio o 25% więcej paliwa niż jest to oficjalnie obiecywane. Przemysł odnosi na tym dwojaką korzyść. Wielu kierowców czuje duże rozczarowanie, kiedy podliczą zużycie paliwa ich pojazdów. Zwykle samochód ma większy apetyt niż deklaruje to producent, i to pomimo oszczędnego sposobu jazdy i unikania nawet
Każdy inny test jest jego zdaniem niemiarodajny, ponieważ nie jest certyfikowany i nie jest do powtórzenia w identycznych warunkach.
Do tego żąda, żeby graniczna wartość CO2 UE została dopasowana, a więc znacznie zwiększona. O tym, żeby podnieść dopuszczoną emisję CO2 dla nowego barziej realistycznego testu myśli również UE. W każdym razie nie ma jeszcze porozumienia jakie wartości po dopasowaniu powinny obowiązywać.
LOBBY SAMOCHODOWE ŻĄDA WYJĄTKÓW
W VDA jest w oczywisty
@vegat: Mimo wszystko wolałem linkować bezpośrednio do źródła. Przepraszam, jeśli taka forma jest nieczytelna.
I nie tylko dotyczy to spalania, ale rowniez przyspieszen, elstycznosci itd.
Jakis czas temu zadalismy sobie troche trudu ze znajomymi i w weekend postanowilismy potestowac sobie kilka samochodow. Celowo nie chce tu podawac
konkretnych nazw marek i typow.
Wnioski w duzym skrocie: zaden samochod nie spalil tyle paliwa ile informowal producent, zakladajac nawet ze byly to samochody 2 oraz
@benzdriver: Zgadza się. Czytałem wyjaśnienie tego faktu. Chodzi o psychologiczny efekt na kierowcy: Mam dużo paliwa - mogę dużo jeździć. Utrzymuje sie więc kierowcę w tym stanie jak najdłużej aby więcej jeździł i konsumował paliwo.
Taki "chłyt materkingowy".
Co do pomiarów masy to szczerze mówiąc nie wiem. Można stosować przepływomierze masowe, ale do tego chyba trzeba znać dokładny skład mieszanki, co w przypadku spalin jest kłopotliwe. Może ktoś mądrzejszy się znajdzie i odpowie na to pytanie.
in the absence of wind. However, to improve repeatability, they are generally performed on a roller
jesteś tłumaczem / uczysz się na tłumacza czy po prostu ćwiczysz sobie język?
zrobiłeś to całkiem fajnie choć nie bez błędów, jeśli chcesz to mogę Ci pokazać błędne tłumaczenia ;)
to jest nas dwóch :D
nie ma tych błędów dużo, większość sprowadza się do bezpośredniego tłumaczenia, które po polsku nie ma sensu po prostu:
1) "Na danych producentów samochodów w kwestii zużycia paliwo można coraz mniej polegać. " zamiast mniej lepiej pasuje rzadziej polegać-
2) Według badań pojazdy w Europie połykają średnio o 25% --- w niemieckim można użyć połykają ale już po polsku trzeba to zmienić
Jeśli chodzi o błędy, to