Automatyczne metro w Singapurze
W Singapurze aby dowieźć wszystkich pracowników punktualnie, bezpiecznie i wygodnie buduje się najnowocześniejsze metro na świecie. 31 stacji, ponad 35 kilometrów torów i co najważniejsze... 0 maszynistów.
osael z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 6
Komentarze (6)
najlepsze
Dla zapewnienia bezpieczeństwa (i zminimalizowania ryzyka wpadnięcia na tory) skład od peronu oddzielają szklane drzwi, które się otwierają i zamykają tylko wtedy, gdy pociąg się tam znajduje. Jeżeli chociaż jedna para drzwi nie jest zamknięta - skład nie ruszy z miejsca.
W przypadku awarii, system automatycznie powiadamia mechaników, którzy przejmują kontrolę nad składem i prowadzą go na zaplecze techniczne. Gdy mechanik zdecyduje jaką część wymienić, automatyczna platforma sama
Wydaje mi się, że w Europie jest już kilka miast, gdzie coś podobnego funkcjonuje. Pociągi bez maszynistów i rozsuwane szklane drzwi są np. w Kopenhadze.