@Patrol220: w warszawie widełki zarobków w branży gier to od 2000 - 10000 w zależności od doświadczenia i talentu. Ja jestem już w tej drugiej połowie. Na zarobki nie można narzekać. Tak sytuacja wygląda w Warszawie. W innych miastach naszego pięknego kraju, trzeba te widełki podzielić przez 2, natomiast za granicą pomnożyć przez 3.
@DeXteR25: Przede wszystkim grafiki 3d. Najlepiej zacząc od modelowania, teksturowania. Następnie rozkminić sobie jakiś silnik (polecam Unreal) i zacząć składać jakieś własne poziomy. Ja zaczynałem od 3d maxa, troche wcześniej zacząłem bawić się silnikiem do Duke Nuke 3d (tak, baaardzo dawno temu). wtedy miałem chyba 16 lat. teraz mam 30 :)
1. czy szef w robocie kazał ci zrobić AMA / wyszedłeś z taką inicjatywą w ramach akcji marketingowej?
2. biorąc pod uwagę stosunek zarobków do profitu/marż jakie uzyskują gry, czy nie chciałeś kiedyś zrobić samemu jakąś kompletną grę, tudzież skrzyknąć się z kilkoma kolegami i wypuścić jakąś wspólną produkcję? mam wrażenie, że pensja 2-10 tyś (a to raczej 5 tyś niż 10) to trochę mało biorąc pod uwagę zysk jaki sektor generuje.
2. bardzo bym chciał, jednak w tej chwili można co najwyżej zacząć od komurek. Jednak już się przyzwyczaiłem do epickości projektów i nie wiem czy chciało by mi się robić mniejsze projekty, nawet jeżeli sam dla siebie. Kilku znajomych próbowało i nie
Dlaczego wszystkie nowe gry świecą się jak psu jajca? Dlaczego nie robicie już naprawdę mrocznych gier w stylu np. Gothica1 (przykład jednej z ostatnich gier gdzie klimat syfu aż przytłaczał). Nie wszyscy są w gimie i jarają się kolorkami i rozbłyskami.
Dzięki i życzę sukcesów oraz by rynek gier w PL się rozwijał.
@DRN: To już jest kwestia "Art Director'ów". W DI: Riprtide, będziesz zadowolony z kilku lokacji, jest ciemno, mokro i "chu****" w dobrym tego słowa znaczeniu :D
@Visher: 3d Studio Max, Adobe Photoshop no i wiadomo, edytor do silnika. W PCF/Epic jest to unreal Engine, w Techlandzie Chrome.
Szkoły żadnej kierunkowo skierowanej do gamedevu nie skończyłem. Zacząłem studiować informatykę na Politechnice Krakowskiej, jednak po 3 latach zrezygnowałem, jak tylko dostałem się do Drago Entertainment, gdzie w końcu mogłem zająć się tym co lubię. Początki raczej nie były nastawione na zarobek. Wtedy dostawałem 800 zł miesięcznie i spałem w
Komentarze (429)
najlepsze
2. biorąc pod uwagę stosunek zarobków do profitu/marż jakie uzyskują gry, czy nie chciałeś kiedyś zrobić samemu jakąś kompletną grę, tudzież skrzyknąć się z kilkoma kolegami i wypuścić jakąś wspólną produkcję? mam wrażenie, że pensja 2-10 tyś (a to raczej 5 tyś niż 10) to trochę mało biorąc pod uwagę zysk jaki sektor generuje.
1. Nie, wręcz odwrotnie. Mam nadzieję że sie do mnie o to nie przyczepi. To wy mnie do tego namówiliście w wykopie o najnowszym techdemie z UE4:
http://www.wykop.pl/link/1462101/unreal-engine-4-tech-demo-prosto-z-gdc-2013/?sR=595839316151454341784d78
2. bardzo bym chciał, jednak w tej chwili można co najwyżej zacząć od komurek. Jednak już się przyzwyczaiłem do epickości projektów i nie wiem czy chciało by mi się robić mniejsze projekty, nawet jeżeli sam dla siebie. Kilku znajomych próbowało i nie
Dzięki i życzę sukcesów oraz by rynek gier w PL się rozwijał.
Poczynając od unreal 3 aż po bioshock: infinite.
Szkoły żadnej kierunkowo skierowanej do gamedevu nie skończyłem. Zacząłem studiować informatykę na Politechnice Krakowskiej, jednak po 3 latach zrezygnowałem, jak tylko dostałem się do Drago Entertainment, gdzie w końcu mogłem zająć się tym co lubię. Początki raczej nie były nastawione na zarobek. Wtedy dostawałem 800 zł miesięcznie i spałem w