@Oxsis: W górnych rejonach widełek, które podałem w odpowiedzi wyżej. Moje fuchy już sie mocno rozbiły. Czasem coś #!$%@?, jednak głównie oświetlam i wykańczam levele.
1. Studiowałeś? Jeśli tak, to gdzie/na jakim kierunku?
2. Z jakich programów najczęściej korzystałeś w pracy?
3. Jakieś rady dla kogoś, kto jest na finiszu kursu rysunku architektonicznego i teoretycznie wybiera się na architekturę, ale jest zainteresowany tworzeniem grafiki do gier? Pchać się na jakieś studia pod kątem grafiki/informatyki (na UJ jest chyba coś z tworzeniem gier)? Czy może lepiej iść na dobry kurs z grafiki komputerowej?
1. Studiowałem, jednak nie skończyłem. Zamiast teori, wolałem praktykę. Studia rzuciłem i zatrudniłem się w mniejszej firmie, tylko po to aby wkręcić się w branżę.
2. Najcześciej korzystam z edytora silnika (obecnie Chrome Engine). Poza tym to photoshop. Żadko kiedy odpalam program do modelowania 3d max.
@Werify: Wykształcenie nie ma żadnego znaczenia. Liczy sie portfolio, następnie doświadczenie. Aby wkręcić się wogóle w branżę, polecam mniejsze firmy, posiedzieć tam z rok, liznąć branżę i wystartowac wyżej, W Techlandzie bardzo dobrym startem może być Akademia Techlandu. Obecnie u nas siedzą 2 osoby, które przeszły tę akademię, po 3 miesiącach pracują normalnie na stażu.
@Qwalinho: W tej branży luz, kultura, bez stresowość i samodoskonalenie się jest podstawą. Szefowie, z jakimi do tej pory miałem przyjemność pracować nie odbiegają od tego szablonu. Chmielarz na ten przykład był dla mnie mistrzem luzu. Obecnie chłopaki też zabardzo nie odstają. Ogólnie pracuje sie bardzo przyjemnie pod takimi ludźmi.
Komentarze (429)
najlepsze
No to lecimy:
1) Czy Epic planuje wydać UE4 pod postacią UDK?
2) Jak wyglądają crunche w Epicu, a jak w Techlandzie? ;]
3) Co z silnika Unreal przeniósłbyś do Chrome'a i na odwrót.
4) Jak wyglądają zarobki testerów?
5) Co do tej pory najbardziej wkurzyło Cię w historii całej kariery?
6) Czy masz jakiś stworzony przez siebie level/model, z którego jesteś najbardziej dumny?
7) Może kilka zasad budowania
1) Zapewne
2) Krancze wszędzie wyglądaja tak samo. Każdy stara się dopieścić grę do granic możliwości w nieadekwatnym do zamiarów czasie.
3) Sporo z jednego do drugiego i vice versa. Każdy silnik ma swoje zalety i wady.
4) juz odpowiadalem na to pytanie
5) Najbardziej wkurzył mnie
6) Konkretnie to nie, Z każdą grą pojawiają się nowe perełki, które z pełną satysfakcją reklamuję swoim nazwiskiem. W DI: Riptide też jest
2. Z jakich programów najczęściej korzystałeś w pracy?
3. Jakieś rady dla kogoś, kto jest na finiszu kursu rysunku architektonicznego i teoretycznie wybiera się na architekturę, ale jest zainteresowany tworzeniem grafiki do gier? Pchać się na jakieś studia pod kątem grafiki/informatyki (na UJ jest chyba coś z tworzeniem gier)? Czy może lepiej iść na dobry kurs z grafiki komputerowej?
1. Studiowałem, jednak nie skończyłem. Zamiast teori, wolałem praktykę. Studia rzuciłem i zatrudniłem się w mniejszej firmie, tylko po to aby wkręcić się w branżę.
2. Najcześciej korzystam z edytora silnika (obecnie Chrome Engine). Poza tym to photoshop. Żadko kiedy odpalam program do modelowania 3d max.
Co musisz wiedzieć, i umieć żeby dostać się na podobne stanowiska?