33000$ rocznie? To nie jest jakaś pomyłka? Obecnie marynarz na normalnym statku zarabia coś koło 2000$ miesięcznie, a tu wychodzi 2750$ miesięcznie? Trochę mało. Ciekawe skąd rekrutują chętnych.
@mwitbrot: coz powiedzmy tak wielu rzeczy tutaj nie uwzgledniono. Jak nietrudno zauwazyc lodolamacz nalezy do US Coast Guard wiec pracuja oni na takich samych zasadach jak reszta sil zbrojnych. Base Pay + special pays, z czego tylko base pay jest opodatkowana zas wszystkie special pay sa zaliczane do "tax free income". Poza tym w przypadku czesci stanow nie placi sie nawet podatku stanowego od base pay wiec zostaje wiec w wiekszosci
@mwitbrot: dotyczy to mnie czyli E5 w US Navy (ale w Coast Guard jest podobnie). I rzeczywiscie nie jest zle (biorac pod uwage fakt ze jestem tam troche ponad 2 lata). Swoja droga jak juz wyzej wspominalem gdybym byl dzieciaty/zonaty to:
BAH zmiast $1272 > $1518.00
dochodzi FSA $250/mo
do tego raz w roku w miesiacu w ktorym wstapiles Clothing Allowance $327.60 (to akurat nawet bez zony i dzieci).
Na pierwszy rzut oka, wydaje się to logiczne. Znajdująca się dookoła statku woda, zamarzając, zwiększa objętość. Więc może naciskać burty statku i je uszkodzić. Pytanie brzmi jak się ma siła nacisku takiego lodu do wytrzymałości stali, ale wydaje się możliwe, że przynajmniej w niektórych miejscach nastąpi uszkodzenie. Statek może też zacząć być podtrzymywany od spodu/boków przez lód, lub wręcz wypychany nieco w górę. Przebicia poszycia następują na wysokości lodu, a
Nansen planując wyprawę do Arktyki przewidywał, że statek przez jakiś czas będzie podróżował wraz z lodem, "wmarznięty" w pole lodowe. Nie było wówczas technicznych możliwości zbudowania statku odpornego na nacisk lodu. Z tego powodu postanowił nadać Framowi odpowiedni kształt, powodujący wypychanie statku pod naciskiem lodu, do góry, ponad lód. Dodatkowe rozwiązania: staranne ocieplenie statku, podnoszony ster i śruba pozwoliły statkowi przetrwać podróże w lodach.
Komentarze (24)
najlepsze
$15,000 za pierwszy rok służby.
Chyba, że pracują średnio pół roku na pół roku.
BAH zmiast $1272 > $1518.00
dochodzi FSA $250/mo
do tego raz w roku w miesiacu w ktorym wstapiles Clothing Allowance $327.60 (to akurat nawet bez zony i dzieci).
No i
Tylko cholernie #@$@$i, nie dla mnie :)
Na pierwszy rzut oka, wydaje się to logiczne. Znajdująca się dookoła statku woda, zamarzając, zwiększa objętość. Więc może naciskać burty statku i je uszkodzić. Pytanie brzmi jak się ma siła nacisku takiego lodu do wytrzymałości stali, ale wydaje się możliwe, że przynajmniej w niektórych miejscach nastąpi uszkodzenie. Statek może też zacząć być podtrzymywany od spodu/boków przez lód, lub wręcz wypychany nieco w górę. Przebicia poszycia następują na wysokości lodu, a
Fram
Nansen planując wyprawę do Arktyki przewidywał, że statek przez jakiś czas będzie podróżował wraz z lodem, "wmarznięty" w pole lodowe. Nie było wówczas technicznych możliwości zbudowania statku odpornego na nacisk lodu. Z tego powodu postanowił nadać Framowi odpowiedni kształt, powodujący wypychanie statku pod naciskiem lodu, do góry, ponad lód. Dodatkowe rozwiązania: staranne ocieplenie statku, podnoszony ster i śruba pozwoliły statkowi przetrwać podróże w lodach.
W muzeum znajduje się cały
Często mają go wręcz pod kilem ;-) (przynajmniej dziobową częścią)