AMA mechanik motocyklowy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_oknbZhZ6PnKsWGTG2bQAZrMhtWLrDEYE,w300h194.jpg)
Cześć, Wykop czytuje codziennie od dobrych kilku lat, pracowałem w kilku serwisach motocyklowych, zarówno autoryzowanych jak i nie :) PYTAJCIE - dziś wieczór zwierzeń :)
- #
- #
- #
- 189
Cześć, Wykop czytuje codziennie od dobrych kilku lat, pracowałem w kilku serwisach motocyklowych, zarówno autoryzowanych jak i nie :) PYTAJCIE - dziś wieczór zwierzeń :)
Komentarze (184)
najlepsze
2. Którą markę uważasz za najbardziej uciążliwą do serwisowania
3. Jakie modele motocykli które spotkałeś uważasz za najbardziej uciążliwe do serwisowania.
4. Czy nie uważasz że serwisowanie motocykli to w wielu przypadkach dorabianie teorii do praktyki? (tzn wymiana co 3 albo 6tys km oleju, to samo z regulacją luzu zaworowego i ogólnego "tajemniczego" przeglądu motocykla.
5. Co sprawdzasz na
ad 1. tylko znajomych i to żadko - co sądzę - !%$@nia na maxa, nie opłaca sie tego kupować, lepiej kupić 10 letniego włocha i bedzie jeździć do końca świata
ad 2. każda marka ma jakiś model uciążliwy do serwisowania
ad 3. to zależy od moto, ale w wiekszości szosowych to wymiana oleju raz do roku - chyba ze naprawde duzo jezdzisz- luzy zaworowe tak jak w książce serwisowej, a
1. Jakie najczęstsze błędy popełnia użytkownik motocykla, że musi później trafiać do Ciebie? O czym zapominają, albo na co nie zwracają uwagi?
2. Wydaje mi się, że motocykli przybywa, więc ludzie znający się na rzeczy będą poszukiwani - nie myślałeś, żeby własny zakład otworzyć?
3. Gdzie pracujesz? Może okolice górnego śląska? To tak nawiązując do powyższego zdanie, bo uważam, że ludzi, którzy znają się DOBRZE na sprzęcie motocyklowym
1. olej!!!! , jak coś stuka to jeszcze dojade... , klocki hamulcowe - tak trudno zobaczyć czy masz?, luz na łożysku główki ramy!!!, generalnie jak cos sie zle zaczyna dziac- to lewanie, dopiero jak juz rumak nie chce zipnac to do mechanika- i txt panie ale jak to ja bez oleju to nie jechalem wiecej jak 50 km :)
2. bylem w spolce - nie polecam :) - generalnie
Pisałem do yamahy o szkolenie, jednak otrzymałem odpowiedź "Szkolenia przeprowadzamy wyłącznie dla mechaników naszych dealerów autoryzowanych".
2. Co sadzisz o zakładach regenerujących ramy, czy skrzywioną ramę da rzeczywiście naprostować?
2. Jakbyś zdiagnozował ten przypadek http://www.youtube.com/watch?v=_6vREqm13XE
ad1. zaczyna nap!#@#$%ać
ad2. da sie, sa OK-zalezy jakie oczywiscie
ad3. musialbym na żywo!, ale tak po pietach czuje ze przeskoczony rzozrząd
Otóż chcę sobie kupić pierwszy motor (tu myślę o ducati monster. budżet pozwala mi na kupno takiego z końcówki lat '90-tych :
- na co uważać przy kupnie/jakie sztuczki mogą stosować sprzedawcy przy "maskowaniu" usterek?
1. ogólny stan wizualny
2. stan napędu (naciąg smarowanie)
3. kompresja
4. jak malowany to bity ( tylko czy ty poznasz?)
moge Ci opisać to później bo to strasznie szerokie zagadnienie
a ze sztuczek, to gesty olej, motodoktory itp w celu
2. Masz porownanie miedzy ironem a roadsterem?
ad1. nie jestem obiektywny poniważ mam spatrzony poglad na HD przez mojego MISTRZA, wiec sie nie wypowiem
ad2 nie
Do roboty: wymiana napędu, kapie olej (prawdopodobnie uszczelki), kapie z kranika, do zsynchronizowania gaźniki - mam go zamiar oddać do poleconego fachowca, ile może mnie to wszystko wynieść (razem z częściami)?
wymiana napedu: - 100-150 + naped
kapie olej, ale skąd?
wymiana uszczelek kranika 60 + kpl. naprawczy
samo synchro(80), czy czyszczenie , regulacja i synchro?(220)
Komentarz usunięty przez moderatora
ad 1 nie na po ani nie na PIS :)
Muszę wymienić uszczelniacze w moim Bandicie N 600 z 2000 r., czego potrzebuję do wymiany, czego się spodziewać podczas demontażu, na co zwrócić uwagę ?
Jeszcze tego nigdy nie robiłem, ale skoro AMA w temacie to się zapytam :P
@iddqd: Boulevrad panie to jest ameryka!, serwisuje 1 sztuke- narazie zero usterek
I jeszcze jak polecasz kupować używany motocykl, niestety