Rewelacyjny samochód elektryczny z Mielca.
Na razie zbudowano prototyp, który prezentowany jest przy różnych okazjach, m. in. na targach motoryzacyjnych. Czy mieleckie auto doczeka się seryjnej produkcji, na razie nie wiadomo.
Colo99 z- #
- #
- #
- #
- #
- 81
Na razie zbudowano prototyp, który prezentowany jest przy różnych okazjach, m. in. na targach motoryzacyjnych. Czy mieleckie auto doczeka się seryjnej produkcji, na razie nie wiadomo.
Colo99 z
Komentarze (81)
najlepsze
Że co?!?!?
@dzikiknur: Chyba pani Grażyna pija dużo herbaty, bo pojemność akumulatorów w tym samochodzie spokojnie wystarczy do zagotowania kilkudziesięciu litrów wody.
Gdyby przystosować część parkingów na potrzeby aut elektrycznych to producenci i właściciele mieliby z górki.
Przy tej pojemności co ma teraz zasięg to 150km. Zasięg 600km na jednym ładowaniu całkowicie wystarczy (czyli nie 50x więcej a 6 razy więcej).
Wystarczy od -30. Rzadko kiedy są większe mrozy. Chyba, że chcesz to auto an Syberię eksportować.
Obecnie takie baterie mają ile? 2 lata żywotności? Wystarczy 20 razy większa żywotność.
A co do
Mam nadzieję że nie mam racji, jak macie dowody przeciw mojej tezie to proszę.
Fajnie że tak się stało, ale:
1. bezpieczeństwo akumulatorów i pasażerów- nie ma możliwości żeby za takie pieniądze i w takim czasie powstało bezpieczne nadwozie i co najważniejsze bezpieczne battery packi, które muszą być
Toyota Prius: NiMH lub Li-ion
Nissan Leaf: Li-ion
Mitsubishi i-Miev: Li-ion lub SCIB (to li-iony zrobione przez toshibę, odporne na złe traktowanie)
Honda EV (ta nowa): Li-ion
Myślicie, że producenci omijają li-pol bez powodu? Nie, po prostu takie baterie się do samochodu nie nadają
Po tym kawałku miniaturki jak paskudna hybryda Fiata 500 i Range Rovera
Sprawdziłem ile by wychodziło, gdyby akumulatory były kwasowo-ołowiowe (30Wh/kg) wychodzi mi 700kg, przy 40Wh/kg tylko ciut ponad 500kg...
Nie.