AMA - Drugi Oficer Mechanik na statkach floty handlowej
Jestem Drugim oficerem mechanikiem na statkach floty handlowej. Obecnie pracuję u niemieckiego armatora. Z chęcią podzielę się z wykopowiczami wiadomościami na temat pracy jako mechanik na statkach i wszystkim z tym związanym.
walczus84 z- #
- 199
Komentarze (156)
najlepsze
2. Dużo zarabia?
Lekarzy, raczej można spotkać na jakiś specjalistycznych jednostkach typu platformy, a najpewniej na wycieczkowcach.
Na ogół jest wysyłany pilot, nie tylko w portach, ale i w przejsciach przez jakies cieśniny. Ma za zadanie pomagać w dobiciu do kei, ale chyba kapitan może nie zgodzić się co do jego decyzji i wtedy bierze to na siebie. Gdy pływałem na małej jednostce to wchodzilismy czasem do małych portów bez pilota. Również czasem kapitan ma szkolenie pilotażowe w danym porcie, więc nie jest wtedy wymagany pilot. Wydaje
2. Są tam kobiety na statku?
3. Masz jakieś fajne zdjęcia?
1. Tak, zjechałem plecami po schodach :(
2. Zdarzają się kobiety, raz byłem z Chief Oficerem kobietą.
Różnie to bywa z tymi trasami, czasem jest to tylko Europa, ale głównie po całym świecie się pływa, nie mamy specjalnych linii i rejonów pływania. A z piratami to jak na razie, udawało mi się omijać takie miejsca.
2. Od jakiego stopnia zaczynałeś?
3. Chcesz zostać chef'em mechaników czy iść na kapitana?
1. Szczecin
2. Motorzysty
3. Jeszcze kilka rejsów i planuje isc na kurs Chiefa.
btw tradycyjnie jakaś weryfikacja by się przydała.
@oxygen88: Zależy od statku, jesli jest to w pełni zautomatyzowana maszyna( siłowania okrętowa) to pracę zaczynamy o 8 rano, gdzie na porannym spotkaniu rodzielalm prace dla motorzystów i reszty mechaników, pozniej robie obchód, a dalej to prace wychodzace z godzin pracy mechanizmów, eksploatacja, konserwacja i obsługa urządzen. I tak pracujemy do 17, z przerwą na kawe o 10:00 i 15:00 oraz przerwa na obiad od 12 do 13. Po