Bestia! Swoją drogą polecam grę Euro Truck Simulator 2, dość wciągająca, można się nieco zagłębić w temacie ciężarówek, a ponadto nie ma nic lepszego niż pojeździć sobie ciężarówką po autostradzie na kacu i zapomnieć o bólu głowy.
@borillo: na podstawie 30 letniego doświadczenia mojego ojca w naprawach sprzętu ciężkiego, mogę wam przekazać, że jest Scania, Volvo, potem długo, długo nic.... i dalej cała reszta: Daf/Ginaf, Man, Iveco...
Co do Renaulta wyprzedzę krytykę która nastąpi pewnie za chwilę. Byłbym ostrożny bo od dawien dawna Renault kręci z Volvo, w prawdzie jest to jedyna popularna marka której ojciec dobrze nie zna ale nigdy nie jej nie ciśnie. Ciężko też umieścić
@damians696: No to w sumie dobrze nam tu przekazałeś, pierwsza do napraw jest Scania, później Volvo i reszta :) A tak na poważnie to bez obrazy dla tata ale to kompletna głupota. Scania zawsze była krok z tyłu za Volvem, wśród kierowców mówi się, że Volvo robił Szwed a Scanie parobek Szweda :) Owszem, może i są dobre, ale to takie damessy na autostradę... W serii R poprawili już sporo rzeczy,
@anas_lex: Te składy nazywa się w Szwecji jumbo. Jest też dużo normalnych ciężarówek. Ogólnie jumbo wysyła się raczej w miejsca, gdzie praktycznie nie ma potrzeby zbytniego manewrowania.
Trochę dziwty wybór podwozia pod taką zabudowę. Troszkę błocka i będzie problem, nie mówiąc o tym ,ze ta przyczepka na malutkich kółkach wygląda wręcz śmiesznie. Nie wspominając o tym, że lakier porysuje się przy pierwszym wyjeździe do lasu...
@Mibars: Przy sprzecie który tyle kosztuje producenci nie pozwolilyby sobie by byle bloto zepsuło im opinie. A jeśli chodzi o lakier, istnieja takie mieszanki których byle gałązka nie porysuje.
@Mibars: Przyczepa ma malutkie kółka żeby mogła mieć większą objętość i niższą masę własną. Zrębki mają bardzo niską gęstość nasypową a każde 500 kg załadowane więcej to dodatkowy zysk, poza tym taka przyczepa wyładowuje się bokiem, więc też hydraulika trochę waży, a DMC załadowanego zestawu nie może przekraczać określonej normy,
@lowca_nalesnikow: masz rację, ale mogę Cię zapewnić, że byle dróżki w szwedzkich lasach robione do wyrębów są bardzo równe i solidne. Ot niepozorne w większości żwirowe (na tym filmie akurat niezbyt ;)) i wąskie, ale nie licząc głośniejszego szumu z opon to komfort jazdy jest dużo większy, niż na polskich asfaltowych drogach :P Tam się ciągnikami w bagna nie wpychają, od tego są osobne wielkie maszyny.
@lowca_nalesnikow: Tylko, że w wypadku suchego klimatu jest bardzo dobrym rozwiązaniem bo przy transporcie na znaczne odległości wiór nie trzeba robić przeładunku.
Komentarze (72)
najlepsze
Co do Renaulta wyprzedzę krytykę która nastąpi pewnie za chwilę. Byłbym ostrożny bo od dawien dawna Renault kręci z Volvo, w prawdzie jest to jedyna popularna marka której ojciec dobrze nie zna ale nigdy nie jej nie ciśnie. Ciężko też umieścić
Wyglądają imponująco. Zdjęcie
Kierowca musi być nieźle ogarnięty żeby takim cudem potrafić odpowiednio manewrować
Myślę że to taki większy star z przyczepą jeśli chodzi o trudności w jeździe do tyłu.
Tutaj masz bardzo krótko opisane
@wiktord: Ja poczułem zapach przepalonej ropy ;)
Do lasu to wystarczy stary MAN 24.420.
Z fajnych zabawek polecam prześledzić:
- Raba
- Tatra
- ZIŁ
- Star 266
- Oshkosh
A gramy w:
- Scania Truck Driving Simulator
- Euro Truck Simulator 2
Oglądamy to:
- Tatra
http://www.youtube.com/watch?v=DNXCDP_s5aE
- ZIŁ
http://www.youtube.com/watch?v=AX2Wd0iGpHk
:)