Mazda i ich system SKYACTIV czyli KERS dla ludu!
Wyobraź sobie że twój samochód pali 5% mniej paliwa ale ma większego buta... Banalnie prosty system do tej pory stosowany w bolidach F1, w końcu będzie dostępny dla szarego człowieka. Niby reklama Mazdy, ale warto obejrzeć.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 82
Komentarze (82)
najlepsze
Tyle ile pobierają światła (150W?), wspomaganie kierownicy (400W?), radio i kilka drobniejszych pierdół.
światła:150 W
wspomaganie kierownicy: 400 W (obciążenie zmienne)
klimatyzacja: 3-4 kW (obciążenie zmienne)
pompa paliwa: ? zapewne systemy CR czy z bezpośrednim wtryskiem trochę watów pobierają...
wentylator chłodnicy: ? (obciążenie zmienne)
ABS: ?
kontrola trakcji: ?
cała elektronika (komputer pokładowy, komputer silnika): ?
sprzęt audio: ?
wentylator obiegu powietrza w kabinie: ?
nie wiem czy pompa chłodziwa i oleju jest zasilana elektrycznie czy z wału.
Wiadomo, rozrusznik o mocy 3kw jest w stanie podać taką moc przez 15 sekund zanim się przegrzeje, ale zawsze to 3kw więcej. =
@kite:
To nie brzmi rozsądnie (kąty opasania, napinanie, nierównomierność biegu i takie tam).
@kamel50:
Mów za siebie. Każdy doświadczony kierowca (przewidujący sytuację drogową), jest w stanie osiągnąć wyniki zbliżone do tych z testów NEDC.
@Toriko: kazdy silnik elektryczny jest pradnica kazda pradnica jest silnikiem (pierwsze czego sie uczysz o maszynach elektrycznych) sprawnosc jaka posiada urzadzenie okresla jego glowne zastosowanie
Wracajac do tego przelomowego odkrycia, Prius wlasnie w ten sposob zyskuje energie z hamowania, Toyota idzie o krok dalej i nie tylko wykorzystuje te energie do uruchomienia iPoda, ale takze do wspomagania klasycznego silnika spalinowego (na przyklad podczas