Kupujemy używany samochód na gaz - co sprawdzić, jak serwisować instalację LPG
Decydując się na zakup samochodu z instalacją gazową trzeba go najpierw sprawdzić. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.
regiomoto z- #
- #
- #
- #
- #
- 39
Decydując się na zakup samochodu z instalacją gazową trzeba go najpierw sprawdzić. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę.
regiomoto z
Komentarze (39)
najlepsze
Reduktor przy normalnej jeździe powinien wytrzymać ok.100.000 km. Czasami bardziej opłaca się założyć nowy, niż remontować stary. Zwykle koszty nie powinny być większe niż 200 - 300 złotych (za dobrej jakości reduktor).
Nie za bardzo rozumiem co wspólnego ma instalacja LPG z częstszą wymianą oleju silnikowego.
Wypalanie się zaworów spowodowane jest zbyt ubogą mieszanką LPG. Na krotką metę powoduje to niższe spalanie
*Reduktor przy normalnej jeździe powinien wytrzymać ok.100.000 km. Czasami bardziej opłaca się założyć nowy, niż remontować stary. Zwykle koszty nie powinny być większe niż 200 - 300 złotych (za dobrej jakości reduktor).*"
@arre: Ja również pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoim zdaniem, gdyż brat kolegi szwagra ze strony brata dziadka wujka powiedział iż reduktor wytrzymał mu 300k kilometrów. Ale tylko
Jednak nieuchronne jest to, że silnik na tym jednak cierpi, zaczyna się od poboru oleju, potem zmiana na pół syntetyk by mniej ssał, potem silnik do remontu.
Generalnie jest taniej, jednak jest dużo skakania przy temacie, zmiana filtrów, dolewanie plynu
Jedyne co mnie wkurza to to, że przy zimnym silniku (jak jest koło 0) na gazie nie da się odpalić a i na benzynie odpala niby za pierwszym razem, ale
Kiedyś jeździłem meganką z gazem I generacji (co miało byćzabójstwem dla silnika) i gdybym go z własnej głupoty nie przegrzał przy przebiegu 330kkm, to nadal by służył bezawaryjnie. Praktycznie cały przebieg był zrobiony na gazie i jedyna naprawa to 2 razy zmieniony parownik. Nic więcej, nawet uszczelki pod głowicą nie ruszałem.
Teraz