Krótka historia: OpenGL vs Direct3D
Na fali ostatniego zachwytu Left4Dead 2 dla Linuksa warto przeczytać ten dobry i przyjemny artykuł.
zakopywywacz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 61
Na fali ostatniego zachwytu Left4Dead 2 dla Linuksa warto przeczytać ten dobry i przyjemny artykuł.
zakopywywacz z
Komentarze (61)
najlepsze
chyba ze wydasz te API i zrobisz na nim taka gre ze wszystkim szczeny opadna ;)
@kasper93:
Z tym, że nawet jak wydasz super-zajebiste API jutro to jeszcze kilka dobrych lat będziesz musiał je rozwijać zanim programiści się na nie przesiądą (przyzwyczajenia, brak tutoriali itp. itd.)
Nie tylko na DrawCalle (których w OpenGL możesz mieć wielokrotnie więcej niż w Dx przy tej samej wydajności), ale i bindowanie tekstur (jeśli korzystasz z bindless textures to nawet tu masz jeszcze przyspieszenie wielokrotne względem czystego OpenGL), przesyłanie bufforów itp. Ogólnie OpenGL miał wielokrotnie mniejszy narzut niż DirectX 9, DirectX 10 i 11 mają za to
Po ominięciu dx w xbox 360 uzyskano wzrost wydajności o 20%.
zaraz to pegasus nie był polski?
Konspiracja pełną gębą:)
I ciekawostka (z PL)
Teraz wiem dlaczego na NES-ie gry zasuwały szybciej.
Komentarz usunięty przez moderatora
Lepsza wydajność
Lepsza jakość
Używałem wtedy karty Nvidia TNT2 :D
1. Source OpenGL (32bit) @ Ubuntu 32Bit vs Source OpenGL (32bit) @ Win7 (64bit) wykazuje przewagę tego pierwszego (około 5%), ale nagle wszyscy zapomnieli, że
Pochwalili się bodajże w komentarzach. Wersja 3(i w tej wersji nie ma też bóg wie czego) jest młodsza tylko że sterownik dx9 jest dużo lepiej dopracowany.
Znacznie mnie to interesuje, bo mam tableta ze zrobionym gentoo i fajnie byłoby sobie w coś pograć.