W tych okolicach znajdziemy również zapomniany tunel na nieczynnej już linii kolejowej łączącej odcinki Kowary-Kamienna Góra. Tunel jest jednym z najdłuższych w Sudetach, ma 1025 metrów długości a wykuto go w 1905 roku. Niestety został już dawno wyłączony z eksploatacji i obecnie miejscowi używają go do skrócenia sobie drogi, wędrując pod przełęczą. Jakby się ktoś przypadkiem wybierał na zamek Jędrka, to polecam również i to miejsce odwiedzić - pamiętajcie o latarce, bez
@Elfik32: Świetny tunel, choć z bólem muszę przyznać, że jeszcze nim nie szedłem. Od kilku lat planuję pieszą wycieczkę z Kowar do Kamiennej Góry śladem dawnej linii kolejowej (co może być utrudnione, ponieważ na odcinku Ogorzelec - Pisarzowice zostały rozebrane tory). W okolicach Jeleniej Góry są jeszcze czynne tunele - trzy na trasie Jelenie Góra - Lwówek Śląski, jeden na trasie Jelenia Góra - Wrocław, jeden w Szklarskiej Porębie.
Świetne znalezisko o moich terenach :) Historia kolejnictwa w Sudetach jest długa. Z tym, że pewne wiadomości są już nieaktualne:
Wystarczy uświadomić sobie, że dziś - a mamy wszak XXI wiek - podróż do Jeleniej Góry trwa ponad 3,5 h, do Jakuszyc dojedziemy wyłącznie autobusem, a do Harrachova co najwyżej dojdziemy pieszo
Po pierwsze, czas podróży (chodzi o trasę Wrocław - Jelenia Góra) skrócił się dzięki wielu remontom do ok. 2h40min-2h50min, a
Szkoda że zlikwidowano połączenie kolejowe do Karpacza. Można by przecież stworzyć regularną linię kolejową na wzór Elektricki ze słowackich Tatr czyli kolejki ktora by łączyła Karpacz - Jelenia Góra - Szklarska Poręba. Ba przyszłościowo nawet Harrachov - Pec pod Snezkou
Komentarze (8)
najlepsze
Po pierwsze, czas podróży (chodzi o trasę Wrocław - Jelenia Góra) skrócił się dzięki wielu remontom do ok. 2h40min-2h50min, a
http://www.youtube.com/watch?v=Bs8xzo6oc5c