Nastąpiła wymiana granicy z Ukrainą 430 metrów za 8 kilometrów! Ale Mołdawia zyskała dostęp do Morza Czarnego. Tak się tam myśli o bezpieczeństwie kraju.
@PacMac: Sosnowiec pośrednio ma, tzn, wystarczy pojechać do dzielnic nadwiślańskich (jak wiemy jest to najbardziej na południe oddalona dzielnica Warszawy) i już dostęp do morza jest. ;)
@mas1o: Artykuł jest z 2011 roku, więc te zmiany są już widoczne na twojej mapce.
Ten kawałeczek Mołdawii, który obejmuje fragmencik Dunaju - to dostała Mołdawia - http://tinyurl.com/bqcsymt
A co dostała Ukraina? - albo jakąś niezaznaczoną drogę między granicą Moldawsko-Ukraińską a zbiornikiem wodnym (pod Bielajewką) albo droga M15 jest drogą eksterytorialną (tzn. sama droga należy do Ukrainy, ale teren za poboczem już nie) - http://tinyurl.com/bmsqdo5
@claudio1: Piękny jest ten artykuł. Niby Mołdawia oddała jakiś kawałek drogi, w zamian za dostęp do morza. W rzeczywistości sytuacja wyglądała następująco: Mołdawia oddała fragment drogi nad Limanem Dniestru, który był jej jedynym miejscem, które miało praktycznie bezpośredni dostęp do morza, a w zamian uzyskała miejsce na budowę portu rzecznego - w mieście Giurgiuleşti, które wbrew pozorom nie leży na Morzem Czarnym tylko ponad 100 km od morza. Porównywanie
Zakop. Artykuł na 5+ (mimo braku map), ale STARY, NIEAKTUALNY, bo SPRZED TRZECH LAT. Brakuje odniesienia do tego, co teraz się tam jest. Może okazać się, że plany były wspaniałe, ale wyszło "jak zwykle".
A może zlikwidujmy Polskę łącząc się z Czechami, w końcu i tak wszystkim wstyd być Polakiem bo musi wybierać pomiędzy tuskolandią a IV RP. Czesi przynajmniej dobrze grają w piłkę, a jak dorzucimy im Lewego i Błaszczyka to będzie super team. Ważne, że nie bylibyśmy ani Niemcami ani Ruskimi.
@marcin-: Biorąc pod uwagę że Ryży Fajtłapa zlikwidował przemysł stoczniowy i rybołóstwo to tak. A teraz przyszła kolej na porty:
Blisko 1,3 miliarda złotych straci Zespół Portów Szczecin-Świnoujście w wyniku ograniczenia dofinansowania dla portowych inwestycji - stwierdził Piotr Krzystek. Jego zdaniem, to efekt zmniejszenia dofinansowania dla programu inwestycyjnego ZMPSŚ, zapisanego w projekcie Uchwały Rady Ministrów pt. "Program wieloletni Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2013-2026".
Komentarze (24)
najlepsze
http://img151.imageshack.us/img151/5030/51003476.jpg
Ten kawałeczek Mołdawii, który obejmuje fragmencik Dunaju - to dostała Mołdawia - http://tinyurl.com/bqcsymt
A co dostała Ukraina? - albo jakąś niezaznaczoną drogę między granicą Moldawsko-Ukraińską a zbiornikiem wodnym (pod Bielajewką) albo droga M15 jest drogą eksterytorialną (tzn. sama droga należy do Ukrainy, ale teren za poboczem już nie) - http://tinyurl.com/bmsqdo5
"Do 2010 roku kompania Danube Logistics planuje wybudować w Dżurdzulesztach wielofunkcyjny terminal ładunkowy"
Więc "autor" nie przyłożył się pisząc "do 2010 (...) planuje" skoro mógł w 2011 sprawdzić czy został wybudowany:)
W tej chwili nasi politycy by zrobili doslownie wszystko, by tylko do czegos takeigo nie dopuscic...:<
Rząd Mołdawii na duży plus, szkoda że u nas robią dokładnie odwrotnie.
http://www.portalmorski.pl/porty-i-logistyka/porty-terminale-polskie/20738
WPISUJCIE MIASTA
To Sosnowiec