@#!$%@?: Mam na imię Andrzej, od 20 lat naprawiam pralki. Uważam, ze po przejechaniu pługa piesek byłby zamarznięty w promieniu kilkunastu metrów. Pozdrawiam i czekam na więcej pytań.
Teraz już wiem dlaczego linie kolejowe w cywilizowanych krajach buduje się na nasypach. Zatrzymajcie filmik w 0:55 :) Z jednej strony pole, z drugiej krzory - nawiało śniegu z pola i mają problem.
@Kick_Ass: słyszysz silnik napędzający pług, ale nie ma on możliwości pracy samobieżnej - musi być pchany przez lokomotywy, zwykle dwie ale zdarzają się i przypadki że śniegu jest tyle że pracują 4 (w przypadku Dash 9-44 będzie to 4x4400 KM, inne jednostki np EMD są mniejsze i będzie to od 3000 - 3800KM). Do tego maja z nim jakiś problem bo nie chcą go cały czas utrzymywać na wysokich obrotach tylko po trochu dają w gaz. Niestety w czasach oszczędności wiele jednostek specjalnych jest dość zapuszczonych.
W USA i Kanadzie są duże 'tradycje' konstruowania niesamowitych maszyn do odśnieżania zarówno dróg jak i kolei. To tam są w użytku najpotężniejsze maszyny.
Pługi wirnikowe pracują tam od lat, i gdzieniegdzie odpala się czasem i te parowe. Do tego dochodzą lemiesze, kiedyś specjalne jednostki pchane z wysokim profilem (nawet 3 m i więcej), obecnie częściej wagony zalane betonem i dospawanym z przodu lemieszem, spreadery i jetplow. Spreadery odśnieżają szeroko po bokach torowisko, wirnikowce wąsko, jetplows oczyszczają torowisko jeśli śnieg jest bardzo twardy (zlodowacony) i może spowodować wykolejenie lub uniemożliwia pracę
Komentarze (43)
najlepsze
A co gdyby w tym śniegu zamarznięty był piesek?
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Chciałbym żeby i u nas tyle śniegu napadało
A swoją drogą to ta ciuchcia brzmi jak rasowy musscle car. To może być mussletrain?
W USA i Kanadzie są duże 'tradycje' konstruowania niesamowitych maszyn do odśnieżania zarówno dróg jak i kolei. To tam są w użytku najpotężniejsze maszyny.
Pługi wirnikowe pracują tam od lat, i gdzieniegdzie odpala się czasem i te parowe. Do tego dochodzą lemiesze, kiedyś specjalne jednostki pchane z wysokim profilem (nawet 3 m i więcej), obecnie częściej wagony zalane betonem i dospawanym z przodu lemieszem, spreadery i jetplow. Spreadery odśnieżają szeroko po bokach torowisko, wirnikowce wąsko, jetplows oczyszczają torowisko jeśli śnieg jest bardzo twardy (zlodowacony) i może spowodować wykolejenie lub uniemożliwia pracę