Wychodzi na to, że przeciętny nastolatek garający codziennie w starcrafta albo inną gierkę, stworzyłby pewnie lepszą startegię obrony niż to co serwuje nam ten urzędniczo- komunistyczny beton z MON-u. Widać państwo w totalnej rozsypce i bez pomysłów na przyszłość.
@n0waczek: A potem wyjdą takie kwiatki, że w razie ataku na Polskę przy użyciu czołgów należy posłać konnicę lub wysłać arcybiskupa, który nawróci piechotę na katolicyzm.
@Delioun: więc może odpowiedzialni w MoNie za układanie takiej strategii powinni zacząć grać w serie Starcrafta, Hearts of Iron, Total War, Company of Heroes, Civilization, Age of Empires, Supremacy 1914? ;)
Mam stale styczność z polskimi oficerami z bardzo bogatym CV (BBN-y, Sztaby Generalne, struktury natowskie itp.). Początkowo byłem przerażony ich poziomem niewiedzy i zwykłych braków merytorycznych. No pierwszy z brzegu student nauk politycznych łyka takich gości na śniadanie pod względem wiedzy. Później zdałem sobie sprawę, że nie można mieć wszystkiego - jeśli ktoś poświęcił całe życie karierze wojskowej, to nie dziwota, że nie ma wysokiego poziomu wiedzy naukowej, badawczej. Tę posiada ktoś
@medevacs: No pozwolę sobie się nie zgodzić. Jak sobie wyobrażasz inżynierię wojskową bez statusu studiów wyższych? To raz. Dwa: taki trep po szkole wojskowej ma pojęcie działalności operacyjnej i wojskowej i to jest jego specjalność. Trzy: zupełnie mylisz się co do statusu absolwentów studiów oficerskich. 12-miesięczna służba nada Ci stopień wojskowy, ale pozwoli Ci on raczej na karierę naukową w strukturach uczelni wojskowej lub inną "cywilną" pracę niż kariera dowódcza,
nie można mieć wszystkiego - jeśli ktoś poświęcił całe życie karierze wojskowej, to nie dziwota, że nie ma wysokiego poziomu wiedzy naukowej, badawczej. Tę posiada ktoś inny - naukowiec.
@Iudex: to raczej pokazuje co innego, że nie powinno być czegoś takiego jak szkoła oficerska jako szkoła wyższa. Bo produkuje takowa potem tylko zwykłych trepów, którzy może i w polu ludzi poprowadzą do walki ale tak poza tym to o niczym
@maciejkack: To opracowanie jest efektem pracy bardzo wielu osób, także nie zrobię tego, bo nie mam ich zgody na publikację, ale obiecuję, że każdy kto mi zostawi swojego maila, to dostanie opracowanie :)
zakres zagadnień dla zainteresowanych:
1. Przedstaw rozumienie bezpieczeństwa państwa w ujęciu
Dzisiaj pisałem egzamin licencjacki i jedno pytanie dotyczyło ewolucji strategii bezpieczeństwa RP, drugie koncepcji geopolityki wg A. Mahana, a trzecie to opisanie konfliktu asymetrycznego na przykładzie Afganistanu i USA.
Z drugiej strony. Wiem jak się robi sprawko z laborek na polibudzie, ale że w taki sam sposób można napisać strategie obronności 38 milionowego kraju to tego już nie wiedziałem :D (płacz przez łzy)
Komentarze (62)
najlepsze
@Iudex: to raczej pokazuje co innego, że nie powinno być czegoś takiego jak szkoła oficerska jako szkoła wyższa. Bo produkuje takowa potem tylko zwykłych trepów, którzy może i w polu ludzi poprowadzą do walki ale tak poza tym to o niczym
zakres zagadnień dla zainteresowanych:
1. Przedstaw rozumienie bezpieczeństwa państwa w ujęciu
Dzisiaj pisałem egzamin licencjacki i jedno pytanie dotyczyło ewolucji strategii bezpieczeństwa RP, drugie koncepcji geopolityki wg A. Mahana, a trzecie to opisanie konfliktu asymetrycznego na przykładzie Afganistanu i USA.
dowód: http://i48.tinypic.com/2uyjg4g.jpg
przypadek?
Indeed. Masz plusa.