Nagonka na ciężarówki trwa odkąd skończyła sie komuna. Nie wiem z czego to wynika ale dla mnie to chore jest. Praktycznie żadne które chodzą w transporcie międzynarodowym nie są przeładowane. W kraju to wywrotki jak już. Są takie kary ze mało kto ryzykuje, co najważniejsze same zakłady nie chcą ładować wiecej jak mogą. Praktycznie żadna kopalnia węgla nie załaduje wiecej jak pokazuje dowód rejestracyjny. Od Inspekcji aż zielono. W Polsce co 30
@nowk##%ej@@$ne: Taaa weź to powiedz betoniarniom. Nowe betonowozy mogą przewozić ok 10-11 metrów sześciennych betonu. Każdy taki betonowóz waży pusty około 15 - 16ton i ma 4 osie (dopuszczalny nacisk na oś w Polsce wynosi 8 ton to daje magiczne 32tony ale o tym dalej) Metr sześcienny betonu zwykłego waży około 2,2 - 2,4 tony. Czyli jeden betonowóz może wziąć na raz tylko 7 metrów sześć. betonu 7*2,4 + 15
Siedzę w tym już od paru ładnych lat. Inspekcja Transportu Drogowego nie jest od tego by na drogi były bezpieczne oraz nawierzchnia nie uszkodzona. ITD jest maszynką do zarabiania miliardów, podobnie do tworu jakim jest straż miejska z radarami.
Jeżeli jeździsz przepisowo, są przerwy itp Inspektor będzie tak długo kopał aż się dokopie. I z dumą oświadczy, że jeszcze żaden w tym roku nie wyszedł bez maksymalnej kary (mam na myśli karę przy kontroli w firmie - min 15000). Kary są nieadekwatne do wykroczeń. Załóżmy że nie pobierasz danych cyfrowych z karty kierowcy w terminie (co czyli 28 dni) - 500 pln za każdego kierowcę. Przeładowania - nadal świetna okazja. DMC masz jak trzeba (masa całkowita), ale że wieziesz ziarno, piasek czy żwir towar sypki przemieszczający się przy hamowaniu to zaraz na osi masz nie tak i dawaj pare setek.
Wszyscy w tej branży jesteśmy zgodni co do tego, że nowy cennik i nowelizacja ustawy mają na celu usunięcie płotek, dużych firm należących do polityków czy organizacji nazwijmy to "z plecami" nie ruszy ani ITD ani PIP.
@RobbieG: Nie rozumiem dlaczego Cie minusują. Rząd traktuje małe firmy transportowe jak dojne krowy, co trochę jakieś nowe debilne przepisy, opłaty itp. A i tak są znacznie bardziej konkurencyjne niż kolej do której dopłacają duże pieniądze.
Jeśli 100% pieniędzy z podatków jakie płacą kierowcy (ci zawodowi i nie tylko) przeznaczano na budowę i utrzymanie dróg to mieli byśmy lepsze autostrady niż Niemcy.
Wg mojej subiektywnej oceny problemu nie należy poszukiwać w służbach (nie wnikam w ich pracę i kompetencję).
Ciężarówki niszczą drogi ponieważ ekspresówki oraz autostrady powinny być robione w technologi nawierzchni sztywnych - betonu. Gwarancja na takie drogi jak też ich żywotność jest mniej więcej dwukrotnie dłuższa przy cenie nieznacznie wyższej od technologii w której jest kładziony asfalt . Jeśli się mylę proszę mnie sprostować :)
@satsun: "Ale ciężarówki "niszczą" też mniejsze drogi" .. to prawda. Prawdą też jest to iż ciężarówki poruszają się najczęściej tranzytem, ekspresówką i autostradą.
Tutaj też mnie tknęło (napomknął o tym Peter06) aby się zapytać czy nie sądzicie że płatne autostrady powodują większe straty niż zyski. #!$%@?ąc od tego że już za nie zapłaciliśmy, to wiadomym jest że kierowcy często poszukują alternatywnych dróg i przez to niszczą drogi podrzędne. Czy koszt
@kreos: Ale ciężarówki "niszczą" też mniejsze drogi, ale cóż poradzić jak trzeba sporo bulić za jazdę naszymi wielopasmowymi, superszybkimi i bezpiecznymi autostradami. A co do przeładowanych aut, to raczej niewielu ryzykantów tak robi, gdyż kary za przeładowane samochody są chore, nawet za naszą zachodnią granicą mają mniejsze kary.
A co do technologii, to np.: droga S8 jest tak robiona, poza tym u nas liczy się cena, nie zapominaj.
a takie pytanie mam, bo wczoraj krokodyle ok. 10 tirów na białoruskich, ukraińskich i rosyjskich tablicach konwojowali na swój parking i kierowców wypuścili a tiry zabrali, o co kaman?
@kasza332: Kolej nie zmieni wiele. Ograniczy liczbę ciężarówek na długich odcinkach przelotowych. Nie mówie juz o kosztach bo te idą w milardy złotych. Trzeba zakupić/wyprodukować odpowiedni tabor. Przebudowac infrastrukture kolejową, mostki, wiadukciki, tunele, zmienić trakcję, zbudowac terminale w każdym większym mieście. Skąd na to weźmiesz?? Kolejny kredyt?? Kiedy to się zwróci?? Nigdy!!! A ciężarówki w tedy będą to przewozić z terminali dalej. Powiesz pakowac na busy, takie małe fajne, zwinne.
@Weeman86: Nie, nie można, a nawet jeśli rząd chciałby zmusić przedsiębiorców do transportowania towarów koleją to inflacja by zarżnęła naszą gospodarkę. Koszty transportu znacznie by wzrosły a co za tym idzie ceny wszystkich towarów. Transport kolejowy jest opłacalny tylko na dłuższych dystansach, a Polska jest małym krajem. Kiedy towary docierają koleją na stację to i tak trzeba je przeładować na ciężarówki i dostarczyć bezpośrednio do miejsca rozładunku, a to sprawia
Komentarze (19)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Jeżeli jeździsz przepisowo, są przerwy itp Inspektor będzie tak długo kopał aż się dokopie. I z dumą oświadczy, że jeszcze żaden w tym roku nie wyszedł bez maksymalnej kary (mam na myśli karę przy kontroli w firmie - min 15000). Kary są nieadekwatne do wykroczeń. Załóżmy że nie pobierasz danych cyfrowych z karty kierowcy w terminie (co czyli 28 dni) - 500 pln za każdego kierowcę. Przeładowania - nadal świetna okazja. DMC masz jak trzeba (masa całkowita), ale że wieziesz ziarno, piasek czy żwir towar sypki przemieszczający się przy hamowaniu to zaraz na osi masz nie tak i dawaj pare setek.
Wszyscy w tej branży jesteśmy zgodni co do tego, że nowy cennik i nowelizacja ustawy mają na celu usunięcie płotek, dużych firm należących do polityków czy organizacji nazwijmy to "z plecami" nie ruszy ani ITD ani PIP.
Jest
Jeśli 100% pieniędzy z podatków jakie płacą kierowcy (ci zawodowi i nie tylko) przeznaczano na budowę i utrzymanie dróg to mieli byśmy lepsze autostrady niż Niemcy.
Ciężarówki niszczą drogi ponieważ ekspresówki oraz autostrady powinny być robione w technologi nawierzchni sztywnych - betonu. Gwarancja na takie drogi jak też ich żywotność jest mniej więcej dwukrotnie dłuższa przy cenie nieznacznie wyższej od technologii w której jest kładziony asfalt . Jeśli się mylę proszę mnie sprostować :)
ps. Płyty na autostradzie do Niemiec są
Tutaj też mnie tknęło (napomknął o tym Peter06) aby się zapytać czy nie sądzicie że płatne autostrady powodują większe straty niż zyski. #!$%@?ąc od tego że już za nie zapłaciliśmy, to wiadomym jest że kierowcy często poszukują alternatywnych dróg i przez to niszczą drogi podrzędne. Czy koszt
A co do technologii, to np.: droga S8 jest tak robiona, poza tym u nas liczy się cena, nie zapominaj.
Komentarz usunięty przez moderatora