@Halik: właśnie to samo mi przyszło na myśl gdy zobaczyłem to znalezisko, ech szkoda tego PZU i pomyśleć, że cały rebranding kosztował ich 25 milionów.
@enzojabol: No ale takie logosy używa się tylko w miejscach, gdzie się da. Nie jestem żadnym ekspertem, a wiem, że profesjonalne firmy obok głównego projektu loga przedstawiają całą masę wariantów - na ciemnym tle, na kolorowym, biało-czarne, jednokolorowe itp.
@enzojabol: dokladnie, pierwsza mysl... jak to kurna drukowac... pracuje w drukarni i drukujemy na roznych materialach i roznymi technikami... nie raz dostaje projekt ktorego po prostu nie da sie ugryzc, problem wydaje mi sie polega na tym ze wielu grafikow jaki i klientow nie podejmuje zadnych dzialan w kierunku standaryzacji projektu pod katem web <-> druk, cos co wyglada fajnie na stronie nie koniecznie musi dobrze (jesli juz uda sie to
Wszystko piękne, tylko że logo powinno być w miarę ponadczasowe. Fajnie, jak ktoś sobie zrobi takie logo i ono będzie dobrze wyglądało dzisiaj, ale jutro trend się zmieni i nagle okaże się, że to logo nie jest już trendy, tylko passe. Poza tym te logo są strasznie skomplikowane, a im bardziej logo skomplikowane, im więcej w nim szczegółów, tym trudniej nasz mózg je zapamiętuje, a to jedna z podstawowych funkcji logo -
@kotles: Z tą ponadczasowością to bym nie przesadzał, bo wszystkie firmy poprawiają loga (inna sprawa, że często jest to lekkie odświeżenie, czy przeniesienie starego loga w nowe standardy).
Dlatego też uważam, że powinno się to wyważyć:z jednej strony logo ma być fajne "na dziś", z drugiej - tak zaprojektowane, aby można je było przerobić w przyszłości bez utraty rozpoznawalnych elementów.
@aMilk: Klient klientem... ale po drodze może stać jeszcze jakiś zadufany w sobie menager... nie daj Boże kobieta... poprawa się wtedy jeden detal 10 razy, w zależności czy miała tego dnia okres czy nie... o kolorach tu nawet nie wspomnę, bo czasami przypomina to rozmowę w dwóch innych językach - jedna strona nie rozumie co mówi, a druga nie wie o czym myśli...
Nie wiem dlaczego, ale 90% tych logo kompletnie mi się nie podoba - zarówno kształty jak i kolory. Nie są ponadto łatwe do zapamiętania ani ponadczasowe - ciekawe ile z nich i jak długo przetrwa.
Komentarze (68)
najlepsze
Dlatego też uważam, że powinno się to wyważyć:z jednej strony logo ma być fajne "na dziś", z drugiej - tak zaprojektowane, aby można je było przerobić w przyszłości bez utraty rozpoznawalnych elementów.
Dobry przykład: http://1.bp.blogspot.com/_ySCIT3KO9Zc/SJSRcfEdnTI/AAAAAAAAJuo/XPlJ2imMUyM/s400/logo-bmw.jpg
Tu powinien być wykop do źródła, a nie do osoby, która przekopiowała całość obrazków i dodała to na wykop. Złodziej.
Komentarz usunięty przez moderatora
u góry po prawej (Pretty Pollution)
Reszta mnie nie zachwyciła