Samochody rajdowe niezgodne z przepisami?!
Sam nie mogłem uwierzyć, jak bardzo niezgodne z przepisami są samochody rajdowe!
Autokult-Blog z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 47
Sam nie mogłem uwierzyć, jak bardzo niezgodne z przepisami są samochody rajdowe!
Autokult-Blog z
Komentarze (47)
najlepsze
Hamulce i ingerencja w nie jest zakazana.
Hydrauliczny ręczny (ingerencja w układ hamulcowy i brak zapadki)
Klatka
Normy hałasu (szczególnie na ALS)
Opony (slick rajdowy niema homologacji drogowej E)
Zapinki (element niebezpieczny dla pieszych)
Normy emisji spalin
Układ kierowniczy
Przyciemnianie przednich szyb
I pewnie jeszcze kilka innych rzeczy o których zapomniałem.
Panowie z autokultu się nie popisali rozpisując się tylko na temat tablic.
Planujecie zrobić 10 części zamiast wszystko
Są jak najbardziej zabronione! Zauważ że większość z tymi starymi zapinkami ma zrobione osłonki właśnie po to!
Są już nowszej generacji ale RSMP nie brakuje aut ze starymi zapinkami.
Wlot powietrza nie jest ostry a już na pewno nie jest wykonany z metalu. Poza tym jest testowany a spinki nie!
Przyciemniane szyby z przodu faktycznie nie jest potrzebne do budowy rajdówki. Wkleiłem raczej jako ciekawostkę i sposób na
Gorsi niż ci rajdowcy, którzy mega łamią przepisy z małymi blachami z przodu, to są młodzieńcy w swoich golfach z poprzewiercanymi wydechami, żeby głośniej pierdziały, którzy naoglądają się przejazdów na OS-ach, później wsiadają w swoje cudne maszyny i czują się na drogach publicznych niczym Loeb czy inny Makinen!
Zgadzam się, ileż można... Cały artykuł pieprzyć o tablicach, myślałem, że dowiem się kilku ciekawych rzeczy, a tu tylko lanie wody na jeden temat. Zdecydowany zakop.
I fakt powinni łapać takich co szaleją w ruchu drogowym narażając innych
"PS. Moim celem jest jedynie przedstawienie faktów od strony prawnej i sportowej. Nie osądzam zawodników, Polskiego Związku Motorowego, ustawodawców. Zdjęcia zamieszczone w artykule pochodzą z imprez sportowych i testów. Nie były wykonywane specjalnie na potrzeby tekstu. Nie oceniam również zawodników pokazanych na tych zdjęciach."
Czego on się boi?
@Maciejos00: ze ktos moze sie na niego "powolac" chociaz prawo precedensu nie dziala w polsce
W przypadku rajdówek z rozpoznaniem raczej nie ma problemu, chociażby po numerze startowym.
Dlatego wszyscy przymykają na to oko.
ZAKOP
Dlaczego? Również z przyczyn praktycznych. Szybę przednią w samochodzie rajdowym można śmiało uznać za część eksploatacyjną. Każdy serwis rajdowy ma przynajmniej jedną na stanie, a niemożliwe jest, aby na każdej znajdowała się nalepka kontrolna. Choć są sposoby na odklejenie jej i ponowne przyklejenie, to nie wyobrażam sobie
starczy numer startowy albo kolorystyka stajni i tyle ! po co bawic sie w papierki przy tak oczywistym fakcie ... to sportowcy musza miec widoczny pesel na zawodach ?