Usterki o których mowa, wystepują tylko na tych najwczesniejszych typach blokady z tzw. izolowanym tokiem szynowym, tzn. prąd trakcyjny płynie tylko jedną szyną, druga jest fizycznie odizolowana od potencjału ziemi poprzez wkładki izolujące szyne od szyny... ta "technologia" odchodzi powoli już do lamusa, teraz stosuje się układy tzw. eletronicznych obwodów nakładanych, gdzie zajętośc kontroluje sie prądem o wysokiej częstotliwości, albo tzw. liczniki osi, gdzie system zlicza ile osi wjechało na dany odcinek
Jestem przeciwko dodawaniu takich pomysłów na wykop. Po cholerę kusić los, że jeden małolat z drugim przeczyta i zamiast pójść na sanki, wybiorą się na tory "potestować" system. Dlatego też zakopuję.
@choleryk: Idąc Twoim tokiem rozumowania powinni zakazać wszystkich wykopów zawierających opisy przestępstw itp. Szczególnie zawierających informacje o przekrętach polityków bo jakiś małolat przeczyta jak tusk robi z wszystkich Polaków idiotów i zamiast kopać rowy albo wypasać świnie i zajmie się polityką.
@Writer: Zbyt długie stanie na torach prowadziło do elektrycznego usmażenia postaci ukazanego w formie "prześwietlenia" i pokazania migającego szkieletu. Dotyczyło to również policjantów, co lubiłem wykorzystywać :D
no tak. teraz maja wytłumaczenie. już słyszę te komunikaty "pociąg relacji Katowice- Warszawa opóźniony o 6 godzin z powodu zalegającej na przejazdach soli. życzymy przyjemnej podróży. ding dong"
To nie jest takie zwarcie jak się wydaje, że iskry i takie tam. Zwykłe małe natężenie wystarczy i nie musi to być sól, często są to zanieczyszczenia na torach. Tak to już działa. I jeszcze sporo tych systemów na torach zostało. Ale przyczyny opóźnień są też inne. Np. skład osobowy z lokomotywą towarową (przystosowaną do niższych prędkości) albo jeden maszynista w lokomotywie (gdzie przepisy wymagają dwóch, jeżeli pociąg ma jechać szybko). Ostatnio
Jestem "drogowcem" (i po intensywnym zimowym dyżurze - dwie noce nie spałem!) i po wiem tak: TEORETYCZNIE to prawda - woda z solą LEPIEJ przewodzi prąd (to główny powód także korozji) - w praktyce raczej niemożliwe! Nie sądzę by 10-20 gram soli/m2 (tyle się sypie w zależności od warunków) spowodowało "spięcie" (bo o to tu chodzi). Zresztą to i tak opór jest spory, według mnie za duży by spowodować zadziałanie czujników. Może
@Promozet1: Oczywiście, że znam, Wszystkim się wydaje, że jak pada śnieg to nie ma prawa być ślisko! Powiedzenie "Zima zaskoczyła drogowców" to medialne powiedzenie dziennikarzy, które działa na wyobraźnię! Także - jak widzę - na Ciebie! Po prostu - jak pada śnieg TO MUSI BYĆ ŚLISKO! I nawet najlepsi drogowcy tego nie zmienią!
@Jotgie: " Atak zimy, zima znów zaskoczyła drogowców, bla bla bla" na pewno to znasz. Nie macie szans zareagować odpowiednio przy dużych intensywnych opadach?
@LostHighway: Jak czasem jadę pociągiem, to mam wrażenie, że pasażerowie specjalnie zostawiają cały ten syf w środku i nie spuszczają wody, już teraz wiem czemu- żeby nie spowodować zwarcia torów. Sprytne!
Komentarze (48)
najlepsze
Śmierdzi.