Jak producenci drukarek nabijaja cie w butelke
![Jak producenci drukarek nabijaja cie w butelke](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_ggs96hl771OI5VptUqw2RO453SslTi6t,w300h194.jpg)
"Drukarka nie podlega naprawie, bo jej awarię spowodował alternatywny produkt, a to narusza jej gwarancję" - te słowa padają w serwisach producentów...
![DaroX](https://wykop.pl/cdn/c3397992/DaroX_35283ece0f,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 84
"Drukarka nie podlega naprawie, bo jej awarię spowodował alternatywny produkt, a to narusza jej gwarancję" - te słowa padają w serwisach producentów...
Komentarze (84)
najlepsze
Jeśli chodzi o jakość druku to rzeczywiście zgłoszenia na temat jakości druku nie przejdą do weryfikacji serwisu bez oryginalnych materiałów eksploatacyjnych, i prawda jest taka że w 80 - 90 % to zamiennik odpowiada za złą jakość druku, wraz z brakiem wiedzy użytkownika (np brak poprawnych ustawień papieru - a to zmienia bardzo wiele, bo - szczególnie dotyczy to ploterów - drukarka wtedy zmienia czas suszenia tuszy, siłę pobierania papieru czy ilość tuszu pryskanego w papier). Tusze zamienniki mają inną gęstość lub średnicę i skład ziaren tonera aniżeli oryginalne materiały, i dysze w głowicach potrafią się od tego uszkodzić, co z czasem skutkuje wymianą głowic (przez jakiś czas uszkodzone dysze są zastępowane prawidłowo działającymi - to ustawiamy podczas kalibracji głowic) ewentualnie uszkodzeniami stacji serwisowych karetek, samych karetek lub tub. Niektóre zamienniki mają jakość zbliżoną do oryginału, i z takimi rzeczywiście nie ma problemów, ale ich ceny wcale nie są o wiele niższe od oryginałów.
Generalnie poradzę to co klientom - kupujecie zamiennik - z gwarancją, ponieważ w przypadku naprawy możecie odsunąć od siebie koszta i przerzucić wymianę przepychanek na producenta zamienników oraz serwis. W moim przypadku wykonanie naprawy odpłatnej w związku ze spowodowaniem usterki przez zamiennik nie skutkuje utratą gwarancji, jest to jedynie jednorazowa opłata, być może inni producenci postępują w ten sposób że odbierają
Poza tym, a propos takiego zachowania, to nie ma się co dziwić że nie działa jak ktoś nie ma tyle oleju w głowie że tusz może zaschnąć i nie może wydrukować raz na dwa tygodnie kartki, albo paru raz na miesiąc to
mam wersję z 4 kolorowymi: cyjan, magenta, żółty i czarny (czyli cmyk).
Zamienniki chodzą po około 10zł i czarne i kolorowe :)
Tonery mają chipy, które zliczają liczbę kartek wydrukowanych- jeżeli toner ma wydajność 1000 stron- to po wydrukowaniu tego wyskoczy komunikat, żeby wymienić toner, mimo tego, że proszku jeszcze jest na wydrukowanie np 500 stron.
Każdy wie, że kupując drukarkę dostaje się tonery startowe, tzn takie, które są powiedzmy na połowę wydajności tych normalnych. Na chłopski rozum, wydaje się, że mają one mniej proszku? Nie,
Dodatkowa informacja jest taka że przed przestojem drukarkę należy wyłączyć za pomocą przycisku.
Tusze po 3 za szt. jade na nich juz przeszlo rok. Nie chce zapeszać, ale nigdy nie miałem problemu ani z drukarką ani z tuszami. Drukarkę kupiłem za 350 zł w promocji w Saturnie. Zwróciła mi się już kilkakrotnie. Najdroższy w tym biznesie jest papier. 500 szt 9 zł. Jedyny problem w tej drukarce to złe sprawdzanie ilości tuszu. Piszczy, że nie ma, a jest bo widać w rurce
-HP instaluje wykrywacze nielegalnego tuszu, które czasem wariują i wykrywają nielegalny w starterach, a do tego politykę mają jaką mają. ODPADA
-Epson wydymał mnie kiedyś bezczelnie umieszczając "sterownik" pod linuksa- archiwum winrara z plikiem html z odnośnikiem do strony, na której podobno kiedyś były sterowniki. ODPADA
-Lexmark
Komentarz usunięty przez moderatora
- Włączyć drukarkę i naciskać kolejno Menu-StartMono, Menu-StartMono
- Na wyświetlaczu powinien pojawić się napis MAINTENANCE