Wpis z mikrobloga

Drogie latające Mirki, mam pytania, które wydają się podstawowe, ale nie znajduję na nie odpowiedzi w różnych materiałach dla początkujących. Przychodzę ze sporym doświadczeniem w #vtolvr i patrzę na DCS troszkę z jego perspektywy:
1. Próbował ktoś w DCS latać na VR i używać vrowych kontrolerów? vtolvr powstał z takim zamiarem, w dcs wydaje się to na doczepkę i nawet zamknięcie kabiny jest problematyczne. Rozumiem, że nawet przy goglach VR, hotas is the way?
2. High vs low fidelity - poza klikalnością kontrolek, popularnym hasłem jest, że low f modele są łatwiejsze, że nie trzeba rozkminiać kokpitu, ale przechodząc tutorial modelu low f też musiałem wykonywać procedurę startu i imo, na ten moment, jest trudniejsza! trudniej jest zapamiętać i użyć kombinacji 3 klawiszy (mam też krótką klawę i numy odpadają), niż kliknąć faktyczny przycisk, który dodatkowo bywa podpisany.
Jak daleko sięgają uproszczenia low f, czy np nie muszę martwić się w ogóle podczas lotu o pompę paliwa czy mieszankę powietrza, bo to jest ogarnięte przez grę, czy muszę tak samo jak w high f, ale muszę do tego użyć klawiatury? Uzbrojenie, wybranie trybu A2A, określenie zakresu radaru - czy to się jakoś różni pomiędzy modelami, poza kwestią klikalności z kokpitu? Ta 'klikalność' mnie się podoba (patrz vtolvr) i nie widzę w niej trudności jako samej w sobie. Chyba, że faktycznie w high f trzeba mieć na głowie milion innych spraw.
3. Kupię powiedzmy FC3 i moduł np F/A-18C - co mogę z nimi zrobić? Przeważnie video kończą się na nauce modelu, pytam bardziej o reużywalność potem takiego samolotu, czy gra dostarcza jakieś kampanie, scenariusze? Czy koniecznie trzeba kupić moduł kampanii? Vtolvr daje sporo zabawy tym co jest wbudowane, ale poza tym jest steam workshop, który jest pełen misji.
Z góry dzięki za wszelkie info ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#dcs
  • 8
1. Na kontrolerach nie polatasz. Potrzebujesz przynajmniej podstawowy HOTAS z kilkoma osiami i przelacznikami, a do klikania rekoma po kokpicie sa inne rozwiazania (od biedy da sie kontrolerem, ale jest niewygodnie) jak np. leap motion. Bez Hotasa nie podchodz.

2. Low fidelity ogolnie mozna sobie na poczatek do nauki wziac, ale to wybrakowane strasznie. Kilka starych samolotow zrobionych lata temu po taniosci. High fidelity to nie tylko klikalny kokpit, ale tez wszystkie
@emtomek:

Ad. 2 W low fidelity poza brakiem klikalnego kokpitu wszystkie systemy i model lotu jest uproszczony. Np. tryby radaru, obsługa radia, system hydrauliki czy zarządzania silnikiem. Np. w F-16 żeby skutecznie odpalić silnik to trzeba przejść taką checklistę:

Checklista

Chcesz użyc rakiet ziemia-powietrze, to musisz zmienić master mode, uzbroić master switch, wybrać właściwą stację na SMS i ew. ustawić parametry serii. W łów fidelity wciskasz 6 i strzelasz.

Ad. 3
jackill - @emtomek: 

Ad. 2 W low fidelity poza brakiem klikalnego kokpitu wszystkie ...
  • 0
Chcesz użyc rakiet ziemia-powietrze, to musisz zmienić master mode, uzbroić master switch, wybrać właściwą stację na SMS i ew. ustawić parametry serii. W łów fidelity wciskasz 6 i strzelasz.


@jackill: I to jest dobry opis! Tak przypuszczałem, ale nie było to jasne w filmach jakie oglądałem dla początkujących. Rozumiem, że ta kombinacja klawiszy w low f, którą wspomniałem, w high f rozbiłaby się na dobrych kilka kontrolek do przejścia.

A jak
@emtomek: Tak jak @WielkiElektronig pisze. Z reguły jest czas na poustawianie wszystkiego na ziemi albo przy dolocie do celu, ale czasem trzeba jedną ręką lecieć a druga klikać ;) W 2D oczywiście, nie latam VR to się nie wypowiadam, bo tam rozwiązań jest sporo w zależności od pomysłowości i budżetu. Czytałem że trackball to tanie rozwiązanie na klikanie w VR.

Co do procedury, to zobacz sobie ten filmik jak to w
jackill - @emtomek: Tak jak @WielkiElektronig pisze. Z reguły jest czas na poustawian...
  • 0
@jackill: dzięki za info, miałbym kolejne pytanie, na które jako doświadczeni macie pewnie jakieś odpowiedzi/opinie - dlaczego nie ma nowszych samolotów, typu F/A-22, 35? Lub choćby F/A-18E/F? W planach na 2023 nie chwalą się produkcją takich modeli. Najnowsze jakie są to w większości lata 70, z małymi wyjątkami, ale raczej to nie są popularne modele.
Może to chodzić o kwestie zaawansowanych systemów?
Widzę, że na wspomniane modele są mody, więc zapotrzebowanie/chęć
@emtomek: Symulacja systemów to nie problem, problemem jest dostęp do tajnych dokumentacji. Samoloty które są dostępne maja odtajnione instrukcje, schematy, czynności obsługowe, itd. Kolejna kwestia to dostęp do fizycznego samolotu w celują skanowania, zrobienia zdjęć - tutaj wojsko nie dopuści nikogo jeśli samolot jest nadal w służbie. Nie ułatwia też sprawy fakt, że Wad jako firma ma korzenie rosyjskie. Np. full fidelity Mig-29 jest prawdopodobnie blokowany przez kwestie formalne a nie