Wpis z mikrobloga

@ToJestNiepojete: F# czwartym i A piątym? Woah, to tak samo dziwny rozstaw palców jak 235 o którym napisałem :D Dobry sposób na szybką kontuzję i zniechęcenie się.

Rozumiem, że grając C# F# A 135 muszę naciskać F# i A bliżej środka klawiszy, aby nie wykrzywiać ręki do wewnątrz?


Nie rozumiem Twojego pytania? O jakim wykrzywianiu ręki mówisz? Przy 135 ręka naturalnie się układa na klawiszach.
@ToJestNiepojete: ale uściślijmy, chodzi o nuty D F# A, czy o akordy D F# A?

Jeśli o nuty, to zależy też co było przed i co będzie po grane, ale jak wyżej kolega napisał, 1 3 5(kciuk środkowy mały) to w zasadzie jedyna opcja, nawet jeśli grasz bardzo mocno na prawo, co prawda nadgarstek lekko się wykrzywi, ale to lepsze, niż rozczapierzać mały i serdeczny.

Tylko tu też trzeba pamiętać, że
@morsik: @tomtom666 Chodzi mi o to, że aby dosięgnąć kciukiem c#, to muszę rękę przesunąć mocno do przodu, jeśli chcę, aby pozycja ta była naturalna dla ręki, a nie że wyginam rękę zgodnie z ruchem zegara, aby kciuk się wysunął. D nacisnąć łatwiej, bo długi klawisz.

Chcę zagrać arpeggio najpierw na D, później na C#, tak jak tutaj.

Generalnie to dopiero zaczynam naukę gry.

Niestety wykop obraca obrazek.
ToJestNiepojete - @morsik: @tomtom666 Chodzi mi o to, że aby dosięgnąć kciukiem c#, t...

źródło: 20230523_174617

Pobierz
@ToJestNiepojete: nie widzę powodu przesuwania ich przy zmianie C# na D i odwrotnie. Kciuk delikatnie bedzie spadać z C# na D i podnosić się i nasuwać na C#.

Ale pamiętaj też, że ręka ma pracować delikatnie cały czas, a nie być sztywna w jednej pozycji więc technicznie rzezc biorąc, rękę (a raczej nadgarstek a nie rękę) i tak będziesz przesuwać delikatnie i trochę nią falować.

Nagrałbym Ci to, ale zostawiłem klawisz