Wpis z mikrobloga

Ogólnie po początkowym całkowitym braku hajpu u mnie na nowego GoWa, aktualnie fakt że dawno nie było dużej premiery plus wczorajszy/dzisiejszy zwiastun trochę rozbudził moje oczekiwania. Problemem jaki miałem w GoWie 2018 to np. kamera, gdzie przez całą grę 3/4 naszego pola widzenia zajmowały bary Kratosa oraz brak swobody w poruszaniu się postacią czyli wszystkie elementy wspinaczkowe jak i nawet głupie skakanie musiało być w wcześniej zaskryptowanych do tego celu miejscach, porównałbym to do tego co było w Strayu, a tak na prawdę byliśmy jeszcze bardziej ograniczeni niż tam. Plus tu było bardziej to czuć, bo jednak animacje skakania kotem było dużo bardziej płynne i szybkie. Zastanawiam się czy coś zmienią w tej kwestii. Oprócz tego, ciekawe jakie nowe mechaniki wprowadzą, które odświeżyłyby tę serię. Gra pewnie będzie świetnie przyjęta, ale mam nadzieję, że trochę rozwiną gameplay oprócz dostarczenia "więcej tego samego".
#ps5 #godofwar
  • 12
  • Odpowiedz
@hekktik: No tak, bo przecież jeżeli chcę mieć bardziej swobodny movement w grze, to musi oznaczać, że od razu chcę mieć Assasin's Creeda.. Przecież prawie każda inna gra ma przycisk skoku i w miarę swobodne poruszanie się, nie przesadzajmy i nie próbujmy wytłumaczyć głupich ograniczeń słowami "bo tak ma być".
  • Odpowiedz
to jakbys stekal ze w soulsach nie mozna sie wspinac


@hekktik: No w soulsach nie było można skakać, poprawili to w Elden Ringu i swoboda poruszania się była dużo większa, gra na tym mnóstwo zyskała w porównaniu do Soulsów. Projekty lokacji były bardziej wertykalne, były dużo ciekawsze. Więc ten przykład jest w sumie świetny do zobrazowania o co mi chodzi.

a o czym mamy, taki jest tego dizajn, jak nie pasuje
  • Odpowiedz
@yeradd: Samo danie możliwości skakania spowodowałaby, że level design musiałby być na nowo przemyślany przez twórców. A oni akurat sobie wymyślili, że design tej gry bedzie oparty o korytarzowe lokacje i to się może podobać, albo nie, ale taki już urok tej gry. Brak całkowitej swobody może wydawać się nieco archaiczny, ale z drugiej strony też pozwolił na lepiej zaplanowaną i wyreżyserowaną eksplorację kolejnych regionów, która również była ciekawa, ale w
  • Odpowiedz
@pustko: Absolutnie masz rację, dlatego oczywiście oczekiwałbym też inaczej zaprojektowanych poziomów. Szczerze mówiąc to już po (krótkich) gameplayach, które mamy widać, że jest trochę inaczej niż w 1. Te klipy gdzie Kratos wskakuje na klif i na nim zabija wrogów to przecież coś co w zasadzie nie istniało w jedynce. Więc nadzieje są, ze będzie trochę inaczej w tej kwestii. Ale tak, ja nie mówię tylko o samym dodaniu możliwości swobodnego
  • Odpowiedz