Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 13:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 121200Z 24005KT 9000 OVC009 03/01 Q1029 =

EPGD 121200Z 25009KT 1400 R29/1600 BR SCT001 BKN002 02/02 Q1026 =

EPKK 121200Z 23007KT 9999 FEW012 06/03 Q1030 =

EPKT 121200Z 23007KT 2500 BR SCT002 BKN003 03/03 Q1030 =

EPLB 121200Z 29004KT 2500 BR OVC011 03/02 Q1028 =

EPLL 121200Z 30004KT 5000 BR OVC009 03/02 Q1029 =

EPMO 121200Z 26011KT 7000 OVC009 03/02 Q1028=

EPPO 121200Z 27006KT 5000 BR BKN006 02/01 Q1029 R10/29//95 =

EPRZ 121200Z 28008KT 9999 OVC011 04/02 Q1030 =

EPSC 121200Z 19006KT 7000 BKN005 02/01 Q1029 =

EPWA 121200Z 27009KT 6000 BKN010 03/02 Q1029 NOSIG=

EPWR 121200Z VRB02KT 0600 R29/1000D FG OVC002 02/01 Q1031 =

EPZG 121200Z 26006KT 8000 OVC005 04/03 Q1030 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa

  • 4