Wpis z mikrobloga

@arkadi2020: przede wszystkim słychać mega stukanie, takie jak przy niewyważonych kołach ale wczoraj byłem ponownie wyważać, w dodatku śmierdzi niemalże tak samo jak zblokowany tłoczek ale nie mam problemów z ruszaniem, auto się nie podnosi przy tym a cały zacisk był wymieniany na tylnym lewym wraz z amorkami, klockami i olejem
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@motorade: najprościej sprawdzić czy hamulce nie blokują poprzez próbę ruszenia autem bez gazu, albo nawet lepiej - stanąć na płaskim i próbować go popchnąć
jak dla mnie to albo coś z geometrią jest spaprane albo przy hamulcach coś niedokręcone
dodatku śmierdzi niemalże tak samo jak zblokowany tłoczek ale nie mam problemów z ruszaniem


@motorade: może lekko trzymać, zobacz czy po jeździe jedna z tarcz nie jest zbyt rozgrzana
@Pangia: z hamulcami było tak, że po wymianie trzeba było dość głęboko go wcisnąć by zahamować, w zeszłym tygodniu "coś się stało" (serio, nie wiem co), ale pedał przestał mięknąć po przekręceniu kluczyka, teraz abs lubi się włączyć przy wciskaniu jadąc tak ze 20 km/h
@Atreyu: podjechałem na BP koła dopompować by wszystkie miały te 2.3 bara i biło ciepłem od przodu, ale w w końcu są one przy silniku...
@motorade: jak będzie świecić, to już jest bardzo źle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przejedź się kawałek, nie hamuj gwałtownie, zaczekaj chwilę. Delikatnie zbliżaj dłoń do tarcz, jak gdzieś klocek trzyma to dana tarcza będzie wściekle gorąca. Uważaj bo łatwo się poparzyć
@motorade: jeżeli bije coś z tyłu i słyszysz hałasy, może to być krzywa tarcza hamulcowa. To jedna z możliwych przyczyn, tylko zgaduje

Jeżeli mechanik robił tylko klocki i coś grubo przy okazji spartolił (choć ciężko mi sobie to wyobrazić) i zacisk trzyma trochę, to tarcza rozgrzewa się do chorych temperatur. Wystarczy wtedy dosłownie jedna kałuża by pokrzywić tarcze, a to skutkuje biciem i hasałem
@Atreyu: ogólnie to tylko tył był robiony, wymienili amortyzatory L+P, klocki L+P i zacisk ręcznego na lewym, wcześniej tam była reparaturka? ale przestał całkowicie trzymać i powiedzieli, że zacisk do wymiany. Wulkanizator wczoraj powiedział, że koła z tyłu dokręcali po prostu na maksa, bez użycia klucza dynamometrycznego