Wpis z mikrobloga

Panowie pacjent Acer aspire 7741g-383G50Mnkk tej starszej generacji z i3 i radeonem HD6550m1gb, na zdj widać 2 kostki ramu 1gb i 2gb, chciałbym
tą mniejsza zamienić na kostkę 4gb to bym razem miał 6 i już by lepiej chodził. Da radę zrobić taki myk czy nie obsłuży płyta główna albo laptop tyle ramu? Nie znam się na tym a chce mieć więcej tego ramu. Ktoś podpowie?
#laptopy #laptop #informatyka #komputery
superkuber - Panowie pacjent Acer aspire 7741g-383G50Mnkk tej starszej generacji z i3...

źródło: comment_1615213266YoIOB3zXj9m5ejDqDwFpZt.jpg

Pobierz
  • 20
@superkuber: i CPU i Chipset obsługują niby 8GB, ale chyba kluczowa jest budowa modułu pamięci... nie wiem, czy takie dostaniesz:

The problem is that the HM55 chipset does not recognize modules assembled with inserts RAM 512Mx8bits ... having your limit 256Mx8bits.

So make sure that the memory module that will buy your mount has taken 16 tablets 256Mx8bits, otherwise will not work.


https://community.intel.com/t5/Intel-Desktop-Boards/Intel-HM55-Express-Chipset-with-Kingston-RAM-8GB-1600-MHz/td-p/290275
CPU i Chipset obsługują niby 8GB, ale chyba kluczowa jest budowa modułu pamięci... nie wiem, czy takie dostaniesz


@antek_akrobata: dostanie spokojnie na allegro, tylko musi troche poszukac i 2 razy sie upewnic co do tych banków. W zeszlym roku sam kupowalem takie pamieci do swojego lapka z tym samym chipsetem i 8gb w dualu smiga az miło.
@superkuber: wg mnie 4GB kość musi mieć 16 pastylek po 256MB - po 8 na stronę. Niektóre mają 8 pastylek po 512MB i one nie będą działać.
Czyli musi wyglądać jak twoja nanya 2GB. Jeżeli dobrze rozumuję, to ona ma 16x128MB. W sumie to mam identyczną przed oczami i mógłbym opchnąć, ale niewiele pomoże.
@superkuber: właśnie 2rx8 to chyba to, czego potrzebujesz. To znaczy 2x 8 kostek (po 8 na stronę) każda 256MB. Gdyby to było 1rx8 to miałoby 8 banków, więc logiczne że każdy bank miałby po 512MB, a tego ten chipset nie obsługuje.