Wpis z mikrobloga

@antek_akrobata: Na mapie jest jakiś tunel, ale sam osobiście nie widzę sensu budowania metra, tylko po to aby było metro, skoro to jest według mnie lepsza opcja.
Metro to system mocno zamknięty i kwestia zmiany trasy na taki tramwaj, to zawsze przesiadka.
A tutaj robisz rozjazd i możesz bez przesiadki poprowadzić linię wszędzie tam, gdzie teraz masz tory
  • Odpowiedz
@antek_akrobata: Fantazje T. Zyska. Ciekawe z czego chciałby sfinansować ten tunel. Koszt tunelu takiej długości metodą TBM to jakieś 2mld, z UE można by wyciągnąć jakieś 60% dofinansowania, czyli miasto musiałoby wydać na to jakieś 0,8mld, przy poznańskim budżecie, który wynosi 3,7mld i deficycie 0,7mld to się za bardzo nie spina.

czyli metra podziemnego nie będzie?

Mamy kawałek linii tramwajowej w tunelu.
  • Odpowiedz
@antek_akrobata: jest prametro w postaci pst i rst na franowo. są przymiarki do budowy na dębiec, ale raczej tradycyjny tramwaj. o ławicy myśli się raczej przez pryzmat łącznika kolejowego z okolic WZM-tów (tam jest dawna kolejowa bocznica tuż obok lotniska).
  • Odpowiedz
"Szybki tramwaj", "metro", "premetro" czy "tramwaj w tunelu" to 4 sposoby na osiągnięcie bardzo podobnego celu.

Poza tym jak pokazuje praktyka (linia na Junikowo), dobrze zaprojektowana zwykła linia tramwajowa nie jest dużo wolniejsza, a ma gęściej rozmieszczone przystanki.
  • Odpowiedz