Wpis z mikrobloga

@WuDwaKa: Teraz tramwaje też są coraz częściej dwukierunkowe, choć faktycznie w pewnych czasach patrzono tylko na to, by jak najwięcej ludzi wozić, przez co tramwaje jednokierunkowe były bardzo popularne. Dziś coraz mniej miejsce na zajezdniach bardziej ceni się właśnie prostotę zmiany kierunku (fizyk by powiedział: zwrotu), choć to też pociąga za sobą wskazanie na pojazdy wyposażone w drzwi z obu stron, co znów zmniejsza pojemność "załadunkową".

Podsumowując: idzie się na szybkość
  • Odpowiedz
Tak sobie wymyśliłem, że mógł by mieć takiego pilota i wyjść na zewnątrz i sobie sterować przy takich precyzyjnych manewrach. Może gdzieś już coś takiego ktoś stosuje w tramwajach.
  • Odpowiedz
@WuDwaKa: Jako ciekawostkę napiszę, że w Warszawie pulpity manewrowe z tyłu w wagonach są montowane w każdym 105Na po naprawie głównej poziomu III. Fabrycznie są w nie wyposażone wszystkie nowe pojazdy, a cofanie "na czuja" jest bardzo surowo zabronione - było z tym kilka incydentów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz