Wpis z mikrobloga

Sam pracuję jako technik sceniczny, i znam realia, sytuacja która zdarzyła się wczoraj na #wosp2019 w Gdańsku to jest to co w branży przewidywaliśmy od lat, podczas rozmów między sobą w pracy. Pracowałem na setkach koncertów wszelakiego typu, i widziałem te firmy "ochroniarskie". Młode nieprzeszkolone osoby, co nie mają pojęcia co zrobić i jak się zachować, boją się kontrolowania ludzi, wiedzą tylko że przed scenę nie można dopuścić do wnoszenia alkoholu, bo to największa zbrodnia, i organizator/zleceniodawca może firmie nie zapłacić, reszta "a niech się dzieje co chce". na imprezach masowych są ludzie z łapanki, nie ważne kto, nie ważne czy ma pojęcie o tym jakie ma stanowisko, ważne że tanio. Organizatorzy mają świadomość tego co się dzieje, ale kasa ich też trzyma, no bo "a u nas sami swoi, i nic się nie stanie". Sam wielokrotnie wyrzucałem osoby ze sceny które nie mają prawa tam być, i zgłaszanie organizatorowi, czy "Szefowi" firmy która daje ochronę nic nie dawało. Liczę na to że na dniach wejdą zaostrzenia ii się wiele zmieni w tym temacie, szkoda tylko że niestety musiała się wydarzyć taka tragedia..
Podam kilka ciekawostek które sam przeżyłem.
Wiecie że łatwiej wnieść 100litrów benzyny niż 4ropak harnasia na imprezę gdzie bawi się kilka tysięcy ludzi?

Wiesz że jak nie masz biletu na wydarzenie, ale jak bardzo chcesz to i tak wejdziesz? Po prostu bądź stanowczy, przepychaj się przez kolejkę, i bez pytania przejdź, a jeżeli ktokolwiek cię zatrzyma, to na odczepnego powiedz "technika" i po prostu sobie idź dalej, nie słuchając odpowiedzi.

Wiecie, że jak jest jakaś zadyma na imprezie, to ochrona pierwsza ucieka?

Wiecie że spanikowany ochroniarz zagazuję prędzej swoich kolegów niż osoby którym by się należało ?

Wiecie że Policja nie lubi się z ochroną, i gdy nie jesteś pewny swojej racji przy kłótni z ochroną i zagrozisz im że wezwiesz policję, do wytłumaczenia sprawy, nagle problemu nie ma?