Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
TLDR:
Niby sobie radzę z życiem ale czuję że to kłamstwo

Kilka słów o mnie:
- Prawie 30 lat na karku
- Wysoki, szczupły
- Pracuję od kilku lat jako programista - zarabiam całkiem nieźle chociaż do mitycznych 15k ciągle daleko
- Dobrze odnajduję się w pracy - raczej jestem lubiany i ceniony
- Ostatni związek (trwający około rok) zakończony rok temu z mojej inicjatywy
- Mieszkam w jednym z największych miast w Polsce.
- Wynajmuję małe ale komfortowe mieszkanie dostosowane do moich potrzeb.
- W pojedynkę objechałem spory kawałek europy (2-3 tygodniowe wyprawy ze spaniem pod namiotem - codziennie w innym miejscu)
- Samodzielnie uczę się gry na jakimś instrumencie
- Sport ze stałą ekipą 2 razy w tygodniu
- Oszczędności na 20% wkładu własnego do trzydziestokilku metrowego mieszkania
- Ateista
- Kilka razy do roku odwiedzam rodziców (nie w święta). Z rodzeństwem, resztą rodziny oraz znajomymi z czasów szkolnych / licealnych / studiów kontaktu brak.

Z tej listy wynika że jakoś daję sobie radę - sam na jej podstawie porównywałem swoją wartość z wartością innych osób.

To dlaczego myślę że sobie nie radzę? Podzieliłem to na kategorie - wydaje się że to są główne problemy:

- Pieniądze - W ostatnich latach wydałem sporo pieniędzy na rozrywkę - jakieś kursy czy wakacje - gdybym miał podliczyć stosunek "uzyskane szczęście"/"cena" obawiam się że nie uzyskałbym wartości > 1. Nie zrozumcie mnie źle - w wakacjach zawsze ceniłem sobie uczucie wolności, braku przywiązania do czegokolwiek - zawsze wakacje mi to dawały. Niemniej jednak mam wrażenie że to mityczne szczęście jakby mi gdzieś umykało.
Czy ciągły konsumpcjonizm jest celem życia (lepsze wakacje, telefon, sprzęt do sportu, samochody)?

- Miejsce życia - Siedzę w wynajmowanym mieszkaniu - mógłbym wziąć kredyt na własne ale zupełnie nie czuję przywiązania do tego miejsca.