Wpis z mikrobloga

Używałem NoMachine NX do grania w gry i z mojego doświadczenia wygląda to tak:
1. Użyj USB/IP, albo wbudowanego w aplikację udostępniania urządzeń USB (jeśli to drugie zawiedzie); aby mysz udostępnić, lub pada.
2. Używaj MJPEG, gdyż nie męczy procesora kompresją, co zwiększa czas reakcji.
3. Ustaw 60fps na serwerze, gdyż tak lepiej operuje się wskaźnikiem myszy w grach.
4. Ustaw łagodną kompresję gdyż sieć może się trochę zapychać od wielkości pakietów (nawet gigabitowy LAN przez switch), co generuje większy ping, ale nie wyczerpuje więcej niż 200mbps (chociaż przy lepszym sprzęcie gigabitowym może być inaczej).
5. Chociaż na pulpicie serwera może się wydawać że wszystko gra bez większej ściny, to warto mieć lepszą grafikę niż zintegrowaną (serwer działał na AMD APU A6-3420M z 6gb DDR3).
6. Wyłącz następujące opcje:
- adaptacyjne dostosowanie jakości do łącza.
- buforowanie ramek dla dekodowania.
- wielokrotne przejścia dekodowania obrazu (ewentualnie)
- końcowe przetwarzanie obrazu.
7. Obraz można rozciągnąć na wiele ekranów, czyli w sam raz gdy masz matroxa w nettopie.
Teraz możecie bez stresu grać w CSa na multiplayerze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.nomachine.com/pl

majsterV2 - Używałem NoMachine NX do grania w gry i z mojego doświadczenia wygląda to...
  • 25
@majsterV2: MotionJPEG zeżre Ci przy takiej rozdzielczości ze 100-200Mbit tak jak mówisz. Poza tym nie jest odporny na dropy. Tak więc można się tym pobawić tylko i wyłącznie w sieci lokalnej. Sam bufor ramek wprowadzi Ci opóźnienia na poziomie rzędu 50ms. Przy niektórych grach może być to odczuwalne.

Generalnie pomysł na strumieniowanie gier przez Internet to jest dobry pomysł.... pod warunkiem, że grasz w gry strategiczne i to niekoniecznie czasu rzeczywistego.
@majsterV2: Nie. System kompresji działa na tym, że przenosi się część obliczeń np. fizyki, map cieni na serwery - wyniki się kompresuje (zwykle z pewną kompensacją) i wysyła przez sieć... i tam na terminalu się generuje grafikę. Dane i tak są dość duże - tekstury są częściowo przesyłane - tak więc LTE klęknie przy tym.
@Marcin648: Pomysł OnLive jest ok. Ale w tej formie (kompresja ramek wideo... i ich przesył
@brokenik: Znasz jakąś aplikację do odnajdywania sterownika pod kartę dźwiękową, której nie znasz na windowsie?
Kupiłem jakiegoś amilo, którego nigdzie nie znalazłem w internecie, bo ktoś zdrapał nalepkę z numerem seryjnym.
Jest podobny do E7010, ale ma DVD po lewej i pewnie inne bebechy.
@brokenik: Ale płyt mi brakło, a to co miałem już trochę się zużyło.
Po za tym szukam też rozwiązania do mojego macbook A1181, który niby ma AC97, ale nie działają Windowsowe sterowniki.