Wpis z mikrobloga

  • 5
Dali mi jakiś czas temu wynik biopsji z podejrzeniem nowotworu. Babka endokrynolog wysłała na operację. Poszłam do babki chirurg onkolog a ta mi mówi że nie operują guzów do 2 cm co z tego że może być złośliwy. Wszystko prywatnie. Ja się pytam #medycyna o co do jasnej chodzi? Bo ja się już pogubiłam.
  • 16
  • Odpowiedz
@Pisq: Nie znam się, ale może zwyczajnie ryzyko operacji przewyższa potencjalne korzyści i zwyczajnie ktoś policzył że "do 2cm bardziej opłaca się czekać niż ryzykować".
  • Odpowiedz
@Pisq: Idź do lekarza jeszcze raz i zapytaj dlaczego taka decyzja. W bardzo dużym skrócie - niektórych guzów się nie operuje, z różnych powodów: nie rosną, nie dają przerzutów, operacja nie zwiększa przeżywalności. Najlepsza rada, idź do lekarza i pytaj ile wlezie lub zmień lekarza.
  • Odpowiedz
@Pisq: tak jak Ci @nontepeto napisał, lekarz podejmuje decyzję na podstawie pewnej statystyki "co się najbardziej opłaca dla pacjenta", ale Ty podchodzisz emocjonalnie. IMO powinnaś to pytanie "dlaczego" zadać lekarzowi, przecież jak rozmawiasz z chirurgiem to na 100% jest w stanie to uzasadnić.
  • Odpowiedz
@Pisq: a wyniki biopsji jakie? miałam podobną sytuację ale bez biopsji i argumentacja była taka, że jak nie rośnie to na pewno niezłośliwy i do kontroli za rok. Też chirurug onkolog i trochę zlał temat ;/
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@krupek oczywiście że podchodzę emocjonalnie w końcu chodzi o raka. Pytałam babki o co chodzi to stwierdziła że na podstawie podejrzenia z biopsji i tego że nie ma dwóch cm to ona uważa że nie jest złośliwy tylko do obserwacji (pewność można mieć dopiero po wycięciu i badaniach). Statystyka statystyką ale jak idę prywatnie, jestem gotowa zabulić 5500pln, żeby mieć raz - pewność że to nie złośliwe a dwa - chciałabym po
  • Odpowiedz