Wpis z mikrobloga

Pani Prezydent @hannazdanowska,

tl;dr


Dworzec mamy świetny, bez dwóch zdań!

Ja jednak nie o tym.. a mianowicie:
to co się dzieje na ulicy Kilińskiego w #lodz z #komunikacjamiejska zakrawa o paranoję. Bardzo proszę o interwencję, ponieważ #zdit #zim (albo dla ujednolicenia: #bzdet) zupełnie sobie z tym nie radzi.

Półtora roku remontu i przystosowywania ulicy dla ruchu KM.
Szumne zapowiedzi o kursowaniu tramwajów co 6 minut.

Rzeczywistość (od 12.12 przynajmniej raz dziennie poruszam się tą trasą tramwajem):
* Minimalne opóźnienie to 5 minut, maksymalne 15 (pomijam zatrzymania awaryjne).
* W dniu wczorajszym (po godz. 17) tramwaj utknął w korku już na ul. Franciszkańskiej.
* Cykle 6-minutowe są fikcją.
* Brak możliwości płynnego przejścia dla podróżujących w kierunkach Radiostacja<->Chojny (wiem, wspólny przystanek albo linia skręcająca: nie-da-się)
* Na każdym kroku wokół dworca bariery dla pieszych w postaci czerwonych świateł z czasem oczekiwania >=1 minuty (mimo braku pojazdów - pieszy musi stać, dusić przycisk i czekać).

Działania urzędników zajmujących się organizacją ruchu w magistracie wskazują na całkowity brak spójnej wizji lub chęci jej realizowania. Jeśli ul. Kilińskiego miała być priorytetowa dla #zbiorkom, to w jaki sposób uzasadnić decyzję o umożliwieniu lewoskrętów w Piłsudskiego? Należałoby raczej iść za ciosem i realizować pierwotne założenie, ograniczając przejazd przelotowy samochodów na całej trasie kursowania tramwaju 1 w ciągu Kilińskiego <-> Franciszkańska.

Nie oczekuję, że mój wpis odniesie jakikolwiek skutek. Chcę jednak, że miała Pani świadomość, że chaotyczne działania w kwestii KM nie służą nikomu z mieszkańców. Nie da się zrobić tak, żeby wszyscy (korzystający z samochodów i #mpklodz) byli zadowoleni, ale jeśli powiedziało się A, warto powiedzieć B.

Przy okazji, warto byłoby zauważyć, że "Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi 2020+" utknął i jego końca nie widać. Łódź Łączy, tak? Kiedy zatem poznamy proponowaną docelową siatkę połączeń?
  • 12
@fscker: chyba Cie pogieło, mam zeby skrecic z lewo z Dąborwy w tunel to mam jechać albo do Przędzalnianej albo stać w korku na Sienkiwicza od pogotowia? Tramwaje powinny być z Łodzi juz dawno WYWALONE NA ZŁOM.
Jak chcesz miec tam priorytet to napisz im zeby przebudowali tak ze są minimum dwa lewoskręty, osobno prawoskręt i wtedy sobie mogą tramwajarze jechac. Wybuduj tunel zamknij drogi dojazdowe, swietny pomysl.
via Android
  • 0
@Cinos to nie jest moje chcę czy nie chcę. Wszystkie zmiany na Kilińskiego były uzasadniane jej przeznaczeniem dla KM. Już wcześniej wspomniałem, że nie jest możliwe, żeby wszyscy byli zadowoleni. Chodzi o konsekwencję w działaniach.
via Android
  • 0
@Cinos brak konsekwencji jest największym rakiem toczącym zdit. Działają w myśl zasady: damy trochę tym, trochę tamtym. Kto głośniej dziś krzyczy, ten dostanie (vide 12A i 9A). W efekcie zbierają baty od wszystkich (kierowców, korzystających ze zbiorkomu, rowerzystów, pieszych) i psują poruszanie się po mieście. Przy torowisku na wąskiej jezdni nie da się pogodzić pełnego ruchu samochodów z punktualnymi tramwajami. Choose one. Wybrano założenie tramwajowe, a skończy się pewnie na "urealnieniu rozkładów
@fscker: bo tak to powinno wygladac, tramwaje jeżdzą przez miesiac bez rozkładu, a potem na podstawie odczytów drukuje sie rozkłady jak jeżdzą, a nie pisze minuty z czapy a potem sie dziwi ze sie spozniaja.
Znasz kierowcę który zakłada ze dojedzie równo w 12 minut niezaleznie czy do 9 rano czy 15, jak to ma miejsce w rozkadach jazdy?
via Android
  • 0
@Cinos Powinno to wyglądać tak jak było to zaplanowane: Kilińskiego z bezwzględnym priorytetem dla zbiorkomu i wtedy można mówić o tolerancji rozkładów -1+4. Jest wiele kierunków północ-południe w pełni otwartych dla samochodów, więc czystym idiotyzmem jest pchanie się autem w wąską ulicę.