Wpis z mikrobloga

@polwes: Najbardziej żenujące jest to że najczęściej o HGW plują się osoby nie mieszkające w Warszawie, albo co najwyżej mieszkające pod nią. Trzeba być po prostu ślepym i głupim, żeby nie widzieć jak bardzo Warszawa się rozbudowała i zmodernizowała podczas jej kadencji (a ile zrobili jej poprzednicy z pisu? ( ͡º ͜ʖ͡º) ). Może i drogo ale naprawdę wiele z cen inwestycji ma swoje realne uzasadnienie.
@polwes: warszaw ana paskudnym terenie + przekopanie pod paskudna wisla z marginesem na ogarniecie wisly

obwodnica akurat jest duuzo szersza niz autostrady w niemczech bo czasem przy rozjazdach i 6 pasow i 100x lepszej jakosci (to juz nie te pohilterowskie autostrady) i klimat duuuzo ostzrejszy niz w europie zachodniej

poza tym za granica podawane koszty budowy a u nas budowy i 10 letnich remontow i gwarancji

warszawa ma 18 "gmin" a
@polwes:
Metro: nie jest najdroższe, swoją drogą trzeci na liście Rzym (zestawienie było z ZM), niewiele tańszy, a budował po części metro naziemne mające się nijak do warszawskiego. W Warszawie kiepskie warunki glebowe (piaski), przejście pod 1 linią metra, skarpa warszawska, tunel pod Wisłą, łącznik z 1 linią, bardzo dużo nieudokumentowanych instalacji (przedwojenne pozostałości) i niemal codzienne problemy ze znalezionymi niewypałami (mieli nawet sapera na etacie).

Oczyszczalnia: ktoś już wspominał, razem
@polwes: Takie przykłady z dupy rodziła tylko IVRP. Trudności były znane i zostały odpowiednio wycenione, stąd niektóre rzeczy są droższe. Wybacz, ale branie średniej ceny km obwodnicy składającej się z tunelu przez dzielnicę i dużego mostu nad rzeką i porównywanie jej do zwykłych obwodnic jest przekłamaniem. Niektóre przypadki są szczególne. Jak zerkniesz na te wszystkie zestawienia i porównasz sobie podobne inwestycje to nagle koszty tych naszych nie odbiegają od średniej europejskiej,