Wpis z mikrobloga

@Karowack: w C++ można wszystko pisać, trudno powiedzieć... jak dadzą ci jakieś Visual C++ albo Qt to w sumie jak inny język, ale jeżeli napiszesz własny OS to dasz się radę przestawić w tydzień na cokolwiek, rób to co teraz chcesz lub musisz - na pewno nie marnujesz czasu. :)
@mateusza: dlaczego tak uważasz? Twierdzisz, że moje pytanie jest głupie? Zadałem je bo nie mam żadnego doświadczenia na rynku pracy, póki co to tylko mogę programować to co się sam nauczyłem.
@Karowack: Wszystko zależy co rozumiesz pod pojęciem system operacyjny. Ale jeżeli mówisz o ASMie to raczej chodzi ci o jądro systemu operacyjnego niż przykładowo jego wywłokę graficzną. Odpowiedz jest w tedy jest jeszcze trudniejsza, bo to zależy co rozumiesz przez "pisanie aplikacji w cpp". Jeżeli chodzi tylko o jakąś optymalizację tych programów pod konkretny system, który będziesz rozumiał jak działa to na pewno ci pomoże (w każdej normalnej firmie nawet małej
  • 0
@lionbest: miałem na myśli jądro w asmie a reszta cpp, chciałbym to zrobić aby zrozumieć jak działają systemy. nie dał bym sobie programować jakiś high level w momencie kiedy nie wiem co dana funkcja robi z komputerem. co do pisania aplikacji wysokopoziomowych i wyższej matematyki to myślę że mam jeszcze czas a matmy sam nie ogarne nie znając podstaw (1 technikum here nawet trygonometrii nie było jeszcze). a jeśli chodzi o
@Karowack: Odpowiem ci tak, jeżeli nie chcesz programować jakiś mikrokontrolerów, to zapomnij ASMie, zapomnij o jądrach, o sterownikach, generalnie o pisaniu niskopoziomowo. #!$%@? zadanka z olimpiady, ucz się matematyki oraz fizyki, aby dostać się na dobre studia.
Jeżeli jednak wolałbyś zostać bliżej sprzętu to w chwili obecnej więcej ci przyniesie gra w TIS-100 niż próba zabrania się za pisanie systemu nawet do jakiś dobrze opisanych mikro kontrolerów.
Jeżeli jednak połączysz jedno