Wpis z mikrobloga

Cześć wykopowej gawiedzi! :)

Jako że przed nami ostatnia część zmagań z mapą LoTR 3.2 postanowiłem zebrać poprzednie 3 wpisy w tym jednym i zrobić z tego pełnoprawny opis przejścia mapy, założenie było takie aby każdy mógł przebrnąć przez mapę w mniej niż 12 miesięcy, sam dokonałem tego w 9/2/4 :)

Kto czytał poprzednie wpisy radzę skoczyć od razu do 7.
Wrzucam tu sejv przed ostatnią walką z Sauronem, da się to zrobić w tym czasie bez żadnych kodów itd. :)
https://www.sendspace.com/file/46d82b

1.Początek, rozwój Gandalfa, uwolnienie Bilba.

Początek to rozwój Gandalfa, poza magią polecam Logistykę oraz Znajdowanie drogi.
Żywiołaki ziemi oraz golemy nie powinny stanowić problemu, niszczymy je rzucając spowolnienie, strzelców pokonujmy z użyciem zapomnienia natomiast przy złotych smokach zapewne zanotujemy pierwsze straty, polecam zaatakować je od razu, mając kapelusz czarodzieja przenosimy się pośród portale chwały i podbijamy je, 4 dodatkowe anioły będą nieocenione w dalszej części rozgrywki. Kolejno zajmujemy konserwatorium gryfów i całą armią atakujemy gryfy.
Kombinacja spowolnienia oraz berserkera czyni walkę prostą i wychodzimy z niej bez strat.

http://screenshooter.net/100556094/eguerlm

Wychodząc na powierzchnie tracimy potencjał magiczny, ale żadna to strata. organizujemy anioły z konserwatoriów na wodzie, wszystkie szczątki i skrzynie które są na wodzie pomijamy, nie przydadzą się natomiast nas spowolnią. Atakujemy żywiołaki lodu i odbieramy kulę sztormów, staramy się walczyć bez strat a zabite jednostki wskrzeszamy archaniołami.
Po wykonaniu misji i odblokowaniu klucznika płyniemy Gandalfem na północ, nadal pomijając skarby na morzu.
Lądowanie przy zamku "Grey Havens", wcielamy w szeregi magów i ulepszamy ich na ostatecznę wersję, pokonujemy rozbójników oraz nomadów, mają artefakty wydłużające podróż.
(Kombinacja spowolnienia oraz latania aniołami, strata spowodowana moralem, nie chciało mi się już powtarzać :) )
http://screenshooter.net/100556094/jfscptn
http://screenshooter.net/100556094/fqolhrx
Kopalnie złota nie są wymagane, aczkolwiek walki nie są trudne więc polecam je zdobyć.
Gandalf przebija się przez potworki i kieruje się w stronę Hobbitonu, walki są bardzo proste więc nie będę im poświęcał czasu zatrzymujemy się w tym miejscu
http://screenshooter.net/100556094/vfojgjp

Frodem podróżujemy cały czas za drogą nie zbaczając z trasy i nie zbierając żadnych surowców aby jak najszybciej dotrzeć do miejsca zaznaczonego "X"
http://screenshooter.net/100556094/ccomloj
Schowane są tam buty lewitacji dzięki którym przelecimy nad wodą i uwolnimy wuja Bilba z więzienia, razem odnajdujemy pierścień w podziemiach i pokonujemy Golluma oraz drugiego bohatera, do drugiej walki zakładamy naszyjnik który blokuje "falę śmierci" oraz zabijamy szkielety ścianą ognia.
Po wyjściu na powierzchnię czeka nas ucieczka Frodem przed Dark lordem, przekazujemy mu buty szybkości, rękawice oraz odwiedzamy wcześniej stajnie. Ustawiamy się w bramie, lecz nie otwieramy przejścia, w tym momencie musimy dać klepsydrę i poczekać.
Tu startujemy
http://screenshooter.net/100556094/octxhcg
Następnego dnia gnamy na zapalenie płuc, i musimy się schować w tym oto miejscu:
http://screenshooter.net/100556094/infpvtf
Międzyczasie bilbo zbiera wszystkie surowce które Frodo początkowo porzucił.
Kolejny dzień kończy się również za bramą, tak aby nie dopadł nas fioletowy, następnie przeciskamy się przez staw i lądujemy za strażnicą przy Bree, w tym momencie uwalniamy Aragorna która podbija Bree, natomiast Dark Lord emigruje portalem

Jeżeli wszystko wykonaliśmy zgodnie z planem powinniśmy się wyrobić około 4 dnia 3 tygodnia.

2.Aragorn, podbicie Annumies, Fornost oraz Rivendel

Aragorn od tego momentu to główna postać rozgrywki i to on będzie toczył kolejne walki, gra Gandalfem nie ma większego sensu ponieważ wojska pod jego dowództwem mają małą siłę bojową.
Dzięki drzewku koło Bree możemy się nauczyć Magii ognia, i tą właśnie magię bym polecał, natomiast ostatnia umiejętność to taktyka, taki Aragorn będzie najlepszą opcją do gry.
Zbieramy dostępne skrzynie biorąc doświadczenie i awansujemy na około 10 poziom, jest to dobry moment na przekroczenie strażnika granicznego Gandalfem i przekazanie armii Aragornowi, jeżeli dobrze to rozegramy to podbijemy Annumies i Fornost pierwszego dnia, natomiast ArnorUsurper uda się na łódkę którą przypłynął Gandalf, taki obrót sprawy pozwolił zachować mi początkowe oddziały i na początku 4 tygodnia Aragorn posiada taką armię oraz umiejętności:
http://screenshooter.net/100556094/rrefmek

Przed podbiciem Rivendell warto udać się nad zamek, jest tam Fiolka żywej krwi oraz watacha elfów która dołączy, w tym momencie można już stworzyć Eliksir życia.
Uwalniając Arwenę musimy pamiętać aby podzieliła się czarami z Aragornem i Gandalfem, posiada magiczny portal oraz modlitwę.
Udajemy się teraz za zielonego klucznika którego strzeże legion krzyżowców, technika walki jest już znana czyli spowolnienie i wybijanie resztek.
Udając się dalej nabrzeżem spotykamy spory oddział Skorpen (1400) warto je pokonać ponieważ bronią sporego skarbu (100 000 zł) a nad konserwatorium gryfów ukryty jest złoty łuk.
http://screenshooter.net/100556094/wunfagi

Teraz udajemy się na wyspę na północ od nas, jest tam bibliotek oświecenia gdzie możemy się podszkolić, pokonując nagi możemy wyruszyć na morze na zachód od nas, na dole ukryta jest puszka pandory gdzie dostaniemy 3 artefakty oraz punkty many, standardowo skarby na morzu zostawiamy samopas.
Przed nami pierwszy poważny przeciwnik czyli "Witch King", w momencie ataku jest dużo potężniejszy od nas więc wykorzystujemy fortel aby wywabić go z ukrycia, lądujemy przed nim oraz szybko przenosimy się portalem miejskim do Fornost.
Tak powinno to wyglądać:
http://screenshooter.net/100556094/pxlgqei

Dozbrajamy Aragorna dostępnym wojskiem i międzyczasie zdobywamy Hełm boskich mocy ukryty za Hobbitonem, broni go 500 zielonych smoków więc musimy się przygotować na straty, lecz jest to walka warta świeczki, u mnie walka zakończyła się takimi stratami (pamiętajmy że archanioły wskrzeszają)
http://screenshooter.net/100556094/reeklgm

"Witch King 1" zapewne złapał się na haczyk, w tym momencie mamy nad nim gigantyczną przewagę ponieważ Aragorn posiada kapelusz admirała dzięki któremu możemy ominąć przeciwnika i zająć niebroniony Angmar.
Warto zostawić Angmar pusty, witch king powinien wrócić.
Jeżeli przeciwnik będzie już na jedną turę przez zamkiem przenosimy się do niego Aragornem z całą możliwą siłą destrukcyjną, jest spora możliwość że komputer nie zaatakuje, więc robimy taki myk
http://screenshooter.net/100556094/xbttggl
Jeżeli do oblężenia dojdzie Aragorn automatycznie wskoczy za mury i będzie miał wszystkie oddziały.
Nawet w zamku walka będzie dosyć trudna, radzę szybko zniszczyć katapultę a potem wybijać resztę oddziałów, jeżeli wynik nie będzie satysfakcjonujący to powtarzamy, u mnie walka zakończyła się takim akceptowalnym wynikiem
http://screenshooter.net/100556094/wibqpby

3.Thranduill, Smaug oraz Dale

Po pokonaniu "Witch kinga" dostajemy nagrodę w postaci 100 czarodziei, można ich odebrać w drzewie na zachód od Hobbittonu. Przechodząc przez strażnika na północ od Angmaru warto zaopatrzyć się w te artefakty - http://screenshooter.net/100556094/fjxmxyr będą potrzebne aby przejść przez strażnika granicznego, kolejne stworki nie powinny stanowić problemu, pokonujemy je za pomocą spowolnienia oraz zapomnienia, czarny rynek to ukryta magiczna chatka która da nam powtórnie "znak odwagi" o plusach którego wspominał nie będę.
Na powierzchni czeka na nas kilka artefaktów w okolicy do zdobycia, nie są obowiązkowe natomiast w późniejszej grze dadzą nam potężne profity. 3 oddziały smoków bronią naszyjnika smoczych łusek oraz pancerz tytana.

Po zdobyciu powyższych artefaktów udajemy się na zachód ku konfrontacji z Thandruillem stacjonującym w okolicach Mirkwood, polecam taktykę podobną do poprzedniej czyli podbój zamku oraz wyczekiwanie na obronę w bastionie.
Podbijając zamek możemy wysłać któregoś z naszych pobocznych bohaterów wraz ze wsparciem, u mnie Gandalf zajmował się poborem jednostek w zamkach oraz siedliskach, do 7 miesiąca rekrutowałem wszystkie jednostki z siedlisk które mogłem.

Walka nawet w twierdzy może być dosyć trudna, Tharanduill posiada spore oddziały elfów, pegazów oraz smoków.
Tak prezentowały się nasze armie przed starciem:
http://screenshooter.net/100556094/cgerhfl

Starałem się aby jednostki przeciwnika uderzały w tylko jedną z moich jednostek aby można ją wskrzesić archaniołami, rozrzut obrażeń na wiele stworzeń nie pozwala na efektywne wskrzeszanie.
Akceptowalne straty w walce:
http://screenshooter.net/100556094/ochlcgh

Pokonując Tharanduilla będziemy mogli uwolnić Legolasa który uwięziony jest nad Mirkwood, za nim jest jeszcze 40 000 złota, 150 elfów które do nas dołączą oraz tarcza strażnika niebios.

Teraz nadchodzi czas na misje Legolasa w podziemiach
http://screenshooter.net/100556094/jxjfuov
Tam ukryte mamy buty lewitacji które zbieramy Legolasem, przekładamy mu całą armię oraz artefakty i udajemy się w podziemia.
Pokonujemy strażników i przy stajniach przyzywamy łódź, najpierw zdobywamy hełm rogu jednorożca, a następnie lądujemy przy strażnikach granicznych i odblokowujemy ich.
Na ląd na północ nie dostaniemy się łodzią, lecz mamy buty lewitacji których używamy w taki oto sposób:
http://screenshooter.net/100556094/wlidnyb
Musimy zdobyć podziemne artefakty od sokolego wzroku oraz pokonać samopas stojące behemoty u których dostaniemy artefakt. Na zachód stacjonuje Beorn i przed walką z nim zakładamy Legolasowi artefakty od sokolego wzroku, jeżeli wszystko dobrze zrobimy Legolas nauczy się wskrzeszenia oraz oślepienia, natomiast za bohaterem znajdziemy Buty odporności.

Teraz wracamy do Mirkwood gdzie stacjonuje Aragorn, oddajemy mu wszystkie artefakty oraz armię, dodatkowo uczymy go oślepienia oraz wskrzeszania.

Mając już wszystkie potrzebne artefakty możemy odblokować strażnika i wyruszyć na walkę ze Smaugiem, wcześniej możemy pokonać rdzawe smoki, przydadzą się głównie artefakty składane do "mocy ojca smoków".
http://screenshooter.net/100556094/dltegsr
Odblokowujemy strażnika zaznaczonego X, następnie ustawiamy Aragorna tak jak na skrinie, Smaug odblokuje drugiego strażnika natomiast my będziemy mogli przejąć kulę osłabienia która zaznaczona jest kropką. Polecam najpierw zająć podziemny zamek a następnie kierować się ku Ereborowi, jeżeli zostawimy Aragorna przed zamkiem a armia pozostanie w zamku Smaug powinien złapać się na haczyk i zaatakować nas w zamku co daje sporą przewagę.

Mamy już kulę osłabienia oraz wskrzeszenie i oślepienie, więc straty w armii mogą wynikać jedynie z braku many, w czasie walki polecam najpierw spowolnić armię przeciwnika, strzelcami wybijamy priorytetowo lazurowe smoki, zapewne katapulta zniszczy w pierwszej turze bramę, na której przystaną czarne smoki, nasze archanioły oraz smoki powinny czekać, a na koniec kolejki złote smoki niszczą katapultę, natomiast archanioły wskrzeszają poległych po ataku lazurowych, jeżeli takowi byli.
Druga tura to oślepienie czarnych smoków które zablokuje kryształowe smoki za murami zamku, natomiast resztą armii wykańczamy lazurowe smoki, po pokonaniu lazurowych wskrzeszamy poległych i cały czas niszczymy kryształowe smoki, na samym końcu zajmujemy się czarnymi.
U mnie walka zakończyła się takim oto wynikiem:
http://screenshooter.net/100556094/vbxfmjr

Po pokonaniu Smauga uwalniamy Gimliego który otwiera nam jednego z kluczników przy Fornost, natomiast Aragornem udajemy się Dale które możemy zdobyć dzięki pokonaniu Smauga.
Nad Dale mamy sprytnie ukryty portal jasnoniebieskiego klucznika, aby się do niego dostać musimy przed końcem tury wylądować w zaznaczonym miejscu i mieć założone buty i rękawice do chodzenia, w następnej turze zakładamy buty lewitacji, wygląda to tak:
http://screenshooter.net/100556094/dgrkllt
odblokowujemy klucznika który pozwala nam zejść w podziemia pod Rivendell.

Oto Aragorn pod koniec trzeciego rozdziału poradnika, mamy początek czwartego miesiąca:
http://screenshooter.net/100556094/sajhkgs

4. Dwarf Treasure, Balrog, Witch King 2

Trafiamy do podziemnego labiryntu, lecz drogi tego labiryntu prowadzą zawsze w przydatne miejsce, polecam je pokonywać w takiej oto kolejności:
http://screenshooter.net/100556094/vksqpoy

Na końcu pierwszej ścieżki natkniemy się na labirynt puszek pandory, będziemy musieli poruszać się jak konik szachowy, jeżeli trafimy na złą puszkę będzie czekać nas walką z 5000 czarnych smoków która nie będzie najprzyjemniejsza (Chociaż? http://screenshooter.net/100556094/yxeaglq :) )
Dla tych którzy lubują się w najprostszych rozwiązaniach wrzucam skrina:
http://screenshooter.net/100556094/deggbfa
Nagrodą w ostatniej puszcze jest zbroja cudów która jest wymagana w dalszej części rozgrywki.

Po przebyciu drugiej ścieżki natkniemy się na takie oto miejsce które pokonujemy z pomocą czapki admirała:
http://screenshooter.net/100556094/qudduqv
Miejsce zaznaczone X to mały bonusik, natomiast główna część drugiego szlaku to miasto "Dwarf Treasure" oraz okoliczne drzewka z misjami które dadzą nam spore wsparcie jeżeli damy im to czego chcą, z mojej strony polecam oddawać artefakty natychmiast gdy je zdobędziemy, wyjątkiem może być łuk strzelca który dajemy po uwolnieniu Faramira.

Trzecia ścieżka kończy się portalem który przenosi nas w okolice Khazad-Dum przy których krąży Azog oraz Ballin'Spirit, walki z nimi nie są zbyt trudne więc nie będę ich opisywał.
Kolejna część wyprawy to konfrontacja z Balrogiem, w otwartej walce nie mam żadnych szans z potworem, lecz jeżeli schowamy się w jego pieczarze to z nastaniem nowego dnia demon polegnie ( ͡º ͜ʖ͡º)

Po pokonaniu Balroga pomarańczowy gracz kończy żywot, natomiast my możemy udać się jaskinią na powierzchnie, ku Lorien.
Nad zamkiem mamy oddział elfów który dołączy do naszej wyprawy oraz tarczę lwieg serca.
Za rzeką na zachód od nas stacjnouje "witch king2", powinien on kręcić się gdzieś w okolicach zamku, jeżeli tak jest możemy szybko tam przeskoczyć dzięki kapeluszowi admirała, podbijając pusty zamek czekamy na ruch przeciwnika i dajemy turę.
Zapewne wrogi bohater wskoczy na łódź i będzie próbował kierować się ku Lorien, to dobry moment aby zaatakować go na statku.

http://screenshooter.net/100556094/siwqxff

Tak wyglądały nasze armie przed starciem, jak widzicie przeciwnik posiadał złote smoki które okazały się nieocenione.
Pierwszy mój ruch to grupowe spowolnienie oraz wybicie smoków cienia oraz liszy za pomocą strzelców.
Druga tura jest najważniejsza w moim przypadku, musimy rzucić oślepienie na złote smoki, po tym ruchu zapewne następi regularna bitwa z oddziałami wroga, lecz na samym końcu zostaną nam oślepione złote smoki i właśnie wtedy będziemy mogli wskrzesić wszystkie stracone oddziały, oto mój wynik walki.

http://screenshooter.net/100556094/rwosydo

Możemy teraz spokojnie uwolnić Galadriell pod Dol Guldur, pamiętaj graczu że w dymie za więzieniem schowany jest namiot brązowego klucznika, natomiast sama Galadriell uczy nas najważniejszego czaru gry czyli Klonowania ( ͡º ͜ʖ͡º)

Kończymy 4 rozdział przewodnika takim oto Aragornem, u mnie jest 5 miesiąc, 2 tydzień i 4 dzień.
http://screenshooter.net/100556094/lrslbhw

5.Saruman, Dead King

Pokonując Witch Kinga 2 dostaniemy możliwość przekroczenia brązowego strażnika granicznego, dzięki temu podbijamy 3 twierdze na zachód od Dol Guldur, podbicie ich oraz walka z jednostkami twierdzy są błahostką więc nie będę się na nimi rozwodził, ogólnie walczymy stałą kombinacją na którą składa się spowolnienie oraz klonowanie archaniołów dzięki którymi wskrzeszamy poległe jednostki, wszystkie walki kończymy bez strat.

Po podbiciu twierdz wracamy do Lorien, mając Galadriel możemy odblokować strażnika i przyzwać łódź którą płyniemy na północ ku lasom Fangorn, przedzierając się przez las uwolnimy z więzienia Treebearda który wspomoże nas sporymi oddziałami entów.
Tak wzmocnieni możemy zawalczyć z Sarumanem, jest to jedna z cięższych walk na mapie, ale jak większość poprzednich możemy ją ukończyć bez strat.
Oddziały przed walką z Sarumanem
http://screenshooter.net/100556094/ybecaim

Ja rozpocząłem walkę od zapomnienia, i ustawienia jednostek tak aby broniły strzelców.
Priorytetowo pokonujemy oddziały złotych golemów, druga tura to oślepienie tytanów oraz wybijanie kolejnych jednostek.
Wraz z każdą kolejną turą oślepiamy jednostki wroga dzięki czemu lista przeciwników zawęża się z każdą tura, co bardzo ważnie nie niszczymy balisty ponieważ ona będzie niszczyć klony naszych archaniołów które bezkarnie wskrzeszają oddziały.
Walkę standardowo kończymy bez strat:
http://screenshooter.net/100556094/hymryks

Następnie udajemy się na północ od Isengardu i podbijamy twierdze, pokonanie Grimy nie powinno stanowić problemu, czekamy armią na jego pierwszy ruch, zapewne spowolni nasze oddziały, mając dwa czary przewagi możemy oślepić wrogie oddziały bądź przyśpieszyć swoje. Straty wskrzeszamy archaniołami.
Końcowy wynik walki nie mógł być inny niż ten:
http://screenshooter.net/100556094/itkorkk

Teraz spokojnie możemy zająć Rohan, nie czeka tam nic nadzwyczajnego więc przeniesiemy się od razu w podziemia.
Aby odblokować podziemne przejście będziemy potrzebować miecz anielskiego sojuszu, dostaniemy go w zamian za te artefakty:
http://screenshooter.net/100556094/ochylwq
-hełm boskich mocy znajdziemy nad hobbitonem
-zbroja cudów znajduje się w ostatniej puszce pandory w labiryncie.
-tarcze lwiej odwagi znajdziemy nad lorien
-naszyjnik boskiej mocy dostaniemy od galadriel
-sandały świętego wygramy w potyczce z sarumanem

Po wejściu do podziemi czeka nas kilka starć z umarlakami, a następnie kolejny labirynt, też już nie wybacza błędów jak poprzedni, dlatego mam ściągawkę dla leniwych
http://screenshooter.net/100556094/mtlspsb

Gdy już przebrniemy tą część czeka nas kolejna, tym razem wyprawa przez morze mgieł, na samym końcu tej drogi czeka nas starcie z Dead Kingiem, nie jest ono zbyt trudne i po kilku próbach powinniśmy wyjść z niego bez szwanku.
http://screenshooter.net/100556094/pjsvgdf

Wzmocnieni mocą 12000 liszy możemy udać się na powierzchnię, aby to zrobić musimy zebrać buty magicznej lewitacji schowane za X
http://screenshooter.net/100556094/bugampa

Koniec 5 rozdziału, mamy początek 7 miesiąca, oto nasz Aragorn.
http://screenshooter.net/100556094/tnvvrjl

6.Witch King3, Denethor, Faramir
Wychodząc na powierzchnię czeka na konfrontacja z Witch Kingiem, posiada on całkiem sporą armię.
Polecam tak ustawić swoją armię aby przeciwnik skumulował swoje oddziały mniej więcej w jednym miejscu, pierwsza tura to spowolnienie przeciwnika i uderzenie liszami w smoki cienia, dzięki czemu oberwą również hydry, druga tura to sklonowanie lisza i wybicie pozostałych hydr oraz dobicie drzewcami. Trzecia tura pozwala oślepić oddział skorpen i wskrzeszać resztą klonami archaniołów, pamiętajcie by nie niszczyć balisty, bo ta będzie niszczyć klony. Również straty w liszach są niedopuszczalne.
http://screenshooter.net/100556094/pmddypq

Teraz Anfalas stoi przed nami otworem, możemy wyruszyć na morza na zachód od nas by odblokować czerwony namiot klucznika. Przed wyruszeniem w morską podróż zostawmy jedno miejsce na oddziały wolne, przyda się :)

Portal ukryty jest pod postacią syren, harpia która chce do nas dołączyć jest bardzo cenna, drugą również przyłączamy do swej armii. Walki z behemotami nie są niczym ciekawym w porównaniu do poprzednich starć więc nie będę o nich wspomniał.

Czerwony klucznik da nam możliwość wkroczenia do Minas Tirith gdzie czeka nas walka z Denethorem.
Tam czeka nas poważne starcie z uwagi na kulę przeciwstawienia denethora, radzę powalczyć kilka razy aby osiągnąć
sbcs - Cześć wykopowej gawiedzi! :)

Jako że przed nami ostatnia część zmagań z map...

źródło: comment_RSBfe48jhcIT9qvUizT4xLmCw6e40qKR.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
@sbcs: Rzygam takimi mapami, zabijają piękno tej gry. Ostatnio nie do końca świadomie odpaliłem mapę, na której jedna potyczka trwała 40 minut i choć już na początku wiedziałem jaki będzie finał to musiałem przez nią mozolnie przebrnąć. Rzucanie oślepienia i wskrzeszenia podczas za dużych bitew jest po prostu nudne.
  • Odpowiedz
@sbcs: Kurcze ciężka ta mapka. Tak się zastanawiam, jak Ty Gandalfem pokonałeś te stworki po drodze? Przecież on na 1 poziomie, trochę umiejętności, jedyny czar jaki zna to spowolnienie, do tego ma 15 czarodziei, magów i zakonników, to prawie niewykonalne ten plan, z Twojego 1 punktu? chyba, że jest tam jakaś droga, której nie widzę?
  • Odpowiedz