Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko193
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
herostratus
herostratus

herostratus

Dołączył 10 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 37
  • Znaleziska 37
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

9

AMA - Programista 15k :)

Ponieważ po tylu latach bytności w tym serwisie w końcu się zarejestrowałem, a mój pierwszy dodany tekst nie spotkał się z ciepłym przyjęciem, postanowiłem w ramach rewanżu wspomóc społeczność różnymi informacjami, zgodnie z zapotrzebowaniem. :)

herostratus
z
wykop.pl
dodany: 17.03.2015, 20:40:15
  • 51
  • #
    ama
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:53:08
  • -5
@Tajemniczy_Matador:
1. 29
2. Od zera do bohatera. Cztery firmy, od początku wiedziałem, że chcę pisać na Androida. Generalna zasada jest taka, że im częstsze zmiany pracy, tym szybszy wzrost wynagrodzenia.
3. Java, Android + cała armia mniejszych i większych libek używanych w aplikacjach.
4. Prowadzę kosztowny styl życia, niewiele zostaje. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:54:09
  • -6
@Ignac: Różnie bywało. Obecnie robię dedykowaną dla aplikację dla bardzo znanej firmy.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:55:46
  • -3
@morsdicti: Masz rację, ale z doświadczenia wiem, że niektórzy mają wrodzony oszczędny tryb życia i takim zostaje co miesiąc 2/3 takiej pensji. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:56:31
  • -8
@stateless: Robi się. Zaraz poślę do administracji, tylko nie wiem, czy chłopaki pracują "po godzinach".
Tylko powstrzymaj proszę swój roszczeniowy ton, nie robisz mi łachy obecnością tutaj.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:56:58
  • -4
@lanosdriver: Tak.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:57:25
  • -7
@p_i_m_p_e_k: A ty?
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:57:34
  • -4
@dragoz: Ścisłowiec 200%. Aczkolwiek zawsze miałem dobre oceny z polskiego, bo cenię sobie poprawność językową. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:01:56
  • -4
@rafwoj: Przecież to przyjmowanie klocków jest pracą. I to o wiele lepiej płatną. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:09:51
  • -5
@stateless: Sorry, nie znam się na organizowaniu AMA.
Skoro zarabiasz na umowie o pracę więcej niż ja na kontrakcie, to chyba w Warszawie płacą gorzej niż u ciebie...
No chyba, że chodziło o to, żeby się pochwalić. W takim razie - gratuluję! :)
PS. Weryfikacja poszła do administracji.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:13:33
  • -1
@siara-krakow: Nie to, że się boję, ale jestem święcie przekonany że zaczną. Jest to po prostu modne i że tak powiem próg wejścia w Androida jest niski dla kogoś, kto kuma Javę. Tylko teraz niewielu jest takich, którzy mają te 3-4 lata doświadczenia.
Enterprise'owe systemy na pewno jeszcze przez długi czas będą się miały dobrze pod tym względem.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:14:15
  • -1
@master-767: Przecież można robić Androida w telco. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:18:20
  • -2
@boltzmann: Zarobki w C# są na takim samym poziomie.
Nie znam praktykujących programistów C++. :) To chyba wiele mówi.
Ale jak dobrze kumasz C, to możesz zaprzyjaźnić się z mikrokontrolerami. Mało popularny kierunek rozwoju, niewielu jest prawdziwych specjalistów, a robota jest, na zachodzie jeszcze więcej.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:20:53
  • -1
@Ignac: Nie korzystam, frameworki tego typu zabierają mi robotę. :)
Ale myślę, że coraz więcej firm będzie korzystało z tego typu rozwiązań. Ograniczenia wciąż są spore, ale to wszystko się strasznie szybko rozwija.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:21:50
  • -1
@master-767: Telco to branża, Android to technologia, nie bardzo rozumiem pytanie. :)
Może powiedz, czym się dokładnie zajmujesz.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:30:58
  • 0
@mateusz-it: Rzeczywiście, rozwarstwienie wynagrodzeń jest bardzo duże, nawet w obrębie samej Warszawy. Mam wielu znajomych w różnych firmach i naprawdę widzę to doskonale. Najwięcej zarabia się na kontraktach, ale nie każdemu pasuje taka forma zatrudnienia. Z 2 latami doświadczenia wydaje mi się, że bez problemu powinieneś dostać 8 brutto na etacie lub 10 na fakturze. Tym bardziej, jeśli znasz J2EE, Spring, Hibernate, bo obserwuję duże ssanie na rynku z tego
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:34:02
  • -1
@guaira: Również pozdrawiam, ale nie rozumiem czemu uznałeś mnie za buca. Serio, nie kumam, mógłbyś mi to rozjaśnić?
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:36:39
  • 0
@boltzmann: Myślę, że na pierwszą pracę dobrze wybrać sobie większą firmę, a w Warszawie w takiej firmie minimum przyzwoitości dla świeżaka po studiach jest 5 brutto.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:43:59
  • 0
@mateusz-it: Jak zaliczysz pewną ilość rozmów rekrutacyjnych, to doświadczenie sprawi, że zaczniesz wytwarzać wokół siebie aurę człowieka wartego tej zaporowej kwoty. :) Powodzenia!
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:49:20
  • 0
@master-767: 1/3 programistów których znam pracuje w branży telco. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:53:24
  • 0
@le_vampire: 3 netto, umowa zlecenie. Nie było trudno, sporo nauczyłem się ogólnie o pracy programisty, narzędziach i tych wszystkich rzeczach, z którymi nie masz kontaktu na studiach. Ogólnie była to amatorka na sporą skalę i zmyłem się po roku. To była praca typu klasyczny wyzysk, czyli pracowałem dla firmy A robiącej zlecenie dla firmy B, która to płaciła firmie A za moja pracę wielokrotność mojego wynagrodzenia. :) No ale znaleźć
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 22:07:27
  • 0
@SanFable:
1. Zaczynałem od zera, dosłownie. Nie kumałem nawet wielu zagadnień z samej Javy. Nauczyłem się wszystkiego w praniu (czyt. w pracy), dosyć szybko wkręciłem.
2. Mam jedynie aplikacje firm, dla których pracowałem i są to znane apki. Niestety nie mogę się pochwalić niczym 100% własnym, o co mam trochę pretensji do siebie, bo mam kilka fajnych pomysłów, blokowanych przez własne lenistwo. Mam paru kumpli, który produkują właśnie takie shit-apki
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
18.03.2015, 14:06:21
  • 0
@stateless: "Niestety znalezisko zostało zakopane. Nie możemy edytować ramki z weryfikacją." :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
18.03.2015, 14:11:14
  • 0
@morsdicti: > Reguła jest taka, że im więcej zarabiasz tym więcej (w równej proporcji) wydajesz.
Znam przypadki, dla których twoja reguła nie ma zastosowania.
Napisałem, że zarabiam 15 netto na kontrakcie B2B. Jeśli interesują cię szczegóły, to daje to 12150 po odliczeniu podatku dochodowego 19%. Zus przez pierwsze 2 lata kosztuje ok. 400zł miesięcznie. To są kwoty zakładające brak jakichkolwiek odliczeń. Od podatku dochodowego odliczam koszty (np. leasing samochodu), a
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
18.03.2015, 14:44:45
  • 0
@morsdicti: Napisałem, że mieszkam w Warszawie.
Jeśli chodzi o wielkość podmiotu, to zaryzykuję stwierdzenie, że 100% użytkowników wykopu zna firmę, na rzecz której pracuję oraz przedmiot jej działalności.
Nie zgodzę się, że moja stawka jest niewspółmiernie wysoka, bo znam kilku rekruterów IT i wiem, jakie stawki są w Warszawie. Jest blisko górnej granicy, ale nie przekracza jej. Dobry człowiek od Oracle'a zarabia na kontrakcie dwa razy tyle co ja.
Zajmuję

4

Portret wykopowicza

Zarejestrowałem się, żeby podzielić się z wami moją skromną refleksją o was samych. Nie chcę nikogo obrażać, mam jedynie cichą nadzieję, że chociaż kilku wam dam do myślenia.

herostratus
z
wykop.pl
dodany: 17.03.2015, 18:45:45
  • 20
  • #
    wykop
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 19:28:08
  • -3
@msuma: Taka, że pierwsza skorzystała z prawa do przyznawania się czym się para, a druga skorzystała z prawa do nieprzyznawania się?
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 19:29:03
  • -4
@wielowitamin: Lepiej bym tego nie ujął. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 19:35:42
  • -2
@msuma: Serio, wyjaśnij mi. Uważasz, że tylko zadeklarowane dziwki mają prawo się puszczać? Całej reszcie CSI Wykop musi zrobić dobrze swoim "śledztwem"?
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 19:44:01
  • -3
@msuma: Od kiedy ty i twoi koledzy z wykopu możecie oceniać i decydować co jest moralne i kto ma być wzorem dla nastolatek?
Moralność jest prywatną sprawą każdego człowieka, a ja będę bronił ich świętego prawa do robienia najbardziej nieobyczajnych rzeczy jakie mogą przyjść im do głowy, dopóki nie propagują tego typu zachowań publicznie. Ciekaw jestem kto twoim zdaniem jest dobrym wzorem dla nastolatek i na jakiej podstawie uważasz, że
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 19:58:27
  • -3
@wielowitamin: Uwierz mi stary, że nic nie obchodzi mnie mniej niż wizerunek tych modelek. :)
Domagam się jednak konsekwencji. Skoro chcecie oceniać moralność ich postępowania, to nie macie prawa prowadzić publicznego linczu za coś, do czego mają prawo i czym nikogo nie krzywdzą, bo wtedy to wasze postępowanie jest ewidentnie niemoralne.
Wybacz, jestem umysł ścisły i nie umiem inaczej, jak żelazną logiką. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:06:59
  • -4
@msuma: Gdyby politycy zawsze mówili to co myślą, to niewiele by w polityce osiągnęli, więc ten argument pominę w dyskusji.
Cieszę się, że przyznajesz że sam fakt, że korzystają z prawa bycia dziwką nie budzi kontrowersji.
Natomiast gdybyś przyłapał którąś z tych instagramowych modelek na mówieniu, że jedzenie kału za kasę jest złe, to w najgorszym razie mógłbyś ją oskarżyć o hipokryzję, o co można oskarżyć większość ludzi. Jeśli więc
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:08:51
  • -4
@xxyz: A wiesz, że rzeczywiście trochę przypomina i mi. Dobry strzał. :)
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 20:12:05
  • -3
Ich postępowanie było złe bo sprawiały wrażenie że zarabiają je w sposób dużo bardziej niewinny


@msuma: Myślę, że na szejkach takiego wrażenia nie sprawiały. :)
Swoją drogą, co to za konstrukcja, że "ich postępowanie było złe, bo sprawiały wrażenie". Wrażenie jest prywatną sprawą odbiorcy, nie sprawiającego!
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:26:18
  • -2
@xxyz: Nie wiem, czy ma coś z głową, przeczytałem tylko jeden tekst, ale był na tyle ciekawie napisany, że zapamiętałem nick autora.
Czy Twoim zdaniem nakłanianie do refleksji to jest trolling? Taki był mój cel.
herostratus
herostratus
herostratus
Autor
17.03.2015, 21:47:38
  • -1
@xxyz: Miałem na myśli retorykę opartą o racjonalizm, czytałem ten tekst o rozwodach, dobry, prawdziwy. :)

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 18.03.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking