@magucio Poprawiłem lekko to co zrobiłeś. Nie jest to perfekcyjny UX(specjalnie), ale nie chcę Ci odbierać przyjemności z odkrywania tajników samemu.
Zanim zaczniesz coś projektować zrób benchmark/rozeznanie w branży z podobnych aplikacji. Korzystaj z dedykowanych Guidelines lub Materal design dla danej platformy, iOS/Android. Projektując aplikację wyszukuj sobie inspiracji oraz tipów UXowych w postaci np. mobile patterns, mobile ux patterns itp. Poznaj różnice pomiędzy iOS a Androidem(linki na końcu wpisu).
Programiści zarówno iOS jak Android w prostych aplikacjach nie lubią jak wprowadza się zbyt dużo niestandardowych elementów. Stosuj fonty odpowiednie do systemów, bo czasem wdrożenie niestandardowego może spowodować wolniejsze działanie aplikacji.
Ogólnie dribble wykorzystuj tylko do inspiracji na warstwę wizualną UI, ponieważ aplikacja ma być użyteczna, a tam w większości jest mnóstwo "futurystycznego designu" niekoniecznie użytecznego.
Jak chcesz robić dobry i poprawny UX, to zacznij od samego początku. Co mam na myśli pisząc: od początku. Należy rozpisać całą architekturę aplikacji, zrobić Flowchart(https://dzone.com/articles/mobile-ui-patterns-flowchart), stworzyć sobie User Stories(pierwszy wpis z gugla: https://productvision.pl/2017/napisac-dobra-historyjke-uzytkownika-user-stories/). Research/Benchmark>makieta low-fi>(warsztaty z Klientem)>testy użyteczności>poprawki do makiety>testy użyteczności>makieta hi-fi(robi się ją po to, ponieważ nie wszyscy mają bogatą wyobraźnię, żeby sobie wyobrazić co projektant ma na myśli)> i dopiero tutaj można zacząć pracę nad warstwą graficzną UI. To tylko kilka niezbędnych rzeczy do poprawnego procesu projektowania aplikacji. Jest to bardzo ważne, ponieważ oszczędza się czas, pieniądze Klienta, oraz buduje się mega zaufanie
Wszystkie opinie przyjmuje z uśmiechem na ustach, a te krytyczne to w ogóle z bananem na twarzy
#photoshop
Zanim zaczniesz coś projektować zrób benchmark/rozeznanie w branży z podobnych aplikacji. Korzystaj z dedykowanych Guidelines lub Materal design dla danej platformy, iOS/Android. Projektując aplikację wyszukuj sobie inspiracji oraz tipów UXowych w postaci np. mobile patterns, mobile ux patterns itp. Poznaj różnice pomiędzy iOS a Androidem(linki na końcu wpisu).
Programiści zarówno iOS jak Android w prostych aplikacjach nie lubią jak wprowadza się zbyt dużo niestandardowych elementów. Stosuj fonty odpowiednie do systemów, bo czasem wdrożenie niestandardowego może spowodować wolniejsze działanie aplikacji.
Ogólnie dribble wykorzystuj tylko do inspiracji na warstwę wizualną UI, ponieważ aplikacja ma być użyteczna, a tam w większości jest mnóstwo "futurystycznego designu" niekoniecznie użytecznego.
Jak chcesz robić dobry i poprawny UX, to zacznij od samego początku. Co mam na myśli pisząc: od początku. Należy rozpisać całą architekturę aplikacji, zrobić Flowchart(https://dzone.com/articles/mobile-ui-patterns-flowchart), stworzyć sobie User Stories(pierwszy wpis z gugla: https://productvision.pl/2017/napisac-dobra-historyjke-uzytkownika-user-stories/). Research/Benchmark>makieta low-fi>(warsztaty z Klientem)>testy użyteczności>poprawki do makiety>testy użyteczności>makieta hi-fi(robi się ją po to, ponieważ nie wszyscy mają bogatą wyobraźnię, żeby sobie wyobrazić co projektant ma na myśli)> i dopiero tutaj można zacząć pracę nad warstwą graficzną UI. To tylko kilka niezbędnych rzeczy do poprawnego procesu projektowania aplikacji. Jest to bardzo ważne, ponieważ oszczędza się czas, pieniądze Klienta, oraz buduje się mega zaufanie