#spacex #kosmos Wyobrażacie sobie start a potem lądowanie 5 członów z wersji Falcon Super? Wiem że jeszcze Falcon Haevy nie wystartował ale czekamy na to z niecierpliwością.
@bambus94: Z tego co wiem to te plany zostały zarzucone parę lat temu. Mówi się tylko o BFR która będzie miała nośność powyżej 100 ton na orbitę gdzie będzie tankowana. Będzie miała dużo silników na pierwszym stopniu prawdopodobnie 30. Będzie dwustopniowa i w pełni odzyskiwana. Wcześniej możemy spodziewać się modyfikacji F9 i FH.
@MagicznyHubert: Widziałem ale brakuje źródła. Często zdarza się że ktoś w taki sposób troluje. Post się zlewa. Można łatwo go przeczyć. Ma mało plusów. Robię to tylko po to by komuś zaoszczędzić wstawania. Można by jeszcze raz wszystkich wezwać.
@MagicznyHubert: Nie próbuje, nie jestem od tego. To tylko moja sugestia do autorów spam listy. By tym razem zawołali trochę wcześniej. Wiem że śledzą tag i to przeczytają. Śledzę ten tag od pół roku i różnie bywa największe cyrki były przy lądowaniu SES-9. Co chwile było info że się udało lądowanie. Znaleźli się też trolle którzy mylnie informowali o przełożeniu startu. Na co dzień jest tu spokojnie, ale przy startach
SpaceX właśnie udostępniło zdjęcie z testów lądowania Dragona V2 na silnikach SuperDraco co jest kluczem do nadchodzącej misji Red Dragon w 2018 roku (。◕‿‿◕。)
Astronauci wracający z ISS też mają tak lądować. Nie od razu ale w przyszłości pewnie tak
Takie pytanie mam, może głupie, może mądre, nie wiem. Skoro Dragon Red będzie górną częścią rakiety Falcon Heavy i jego ściany będą stanowić fragment zewnętrznej powłoki rakiety... to jak SpaceX uniknie skażenia biologicznego Marsa? Zamkną kapsułę w tych dużych owiewkach jak to robią z satelitami? #spacex
@hi_patryk: Jak dla mnie chodzi o to że to będzie: 1) Pierwsze lądowanie prywatnej firmy na Marsie 2) Największy obiekt jaki wyląduje na Marsie 3) Tu nie jestem pewny. Pierwszy lądownik wykorzystujący tylko hamowanie aerodynamiczne i silniki przy lądowaniu na Marsie. 4) Jest to pierwszy widoczny efekt w realizacji projektu lądowania ludzi na Marsie. 5) SpaceX by wylądować musi opracować/dopracować nowy materiał na bazie PICA na osłonę + nowatorskie silniki
@Tom_Ja: Mnie najbardziej intryguje czemu nie można zastosować drugiej kabiny zjeżdżającej w dół (jako przeciwwagi) i zastosować w punkcie geostacjonarnym panele i silnik zwijający rozwijający line. Wtedy spokojnie można by uzyskać prędkość spadania/wciągania 1000 km/h lub większą bo nie ma wyżej atmosfery i skrócić czas przejazdu do paru godzin. Dodatkowo przez większość czasu lina byłaby słabiej obciążona.
Chyba placówka SpaceX Rocket Development and Test Facility w McGregor trochę się rozbudowała. Nie mogę znaleźć zdjęć lotniczych (były na wykopie z pół roku temu) ale te instalacje wydają są za duże na falcolna. Dla porównania ten sam element z platformy startowej promów kosmicznych i saturn-a V (w tej samej skali) #spacex
@RARvolt: @Norwag93: @KurzeJajko: Policzyłem wymiary tych zbiorników w rogu 2 mają 4x41 a dwa 4x27 czyli wystarczy na pełne wypalenie Falcon Heavy z lekkim zapasem.
Jednak jedna rzecz mnie zastanawia. Skoro to mają być hotele to za pewne świetnie sprzedawałaby się wizja nieograniczonego obserwowania piękna ziemi widzianej z kosmosu, jak i samej przestrzeni kosmicznej. Skoro jednak jest to "nadmuchiwana" stacja, to gdzie są miejsca na okna? Na żadnych renderach nie widzę aby je planowano.
@PanCzajstow: @Paszko_Rymbaba: Sorki pomyliłem się na reddit często wpisują w starty ważne wydarzenia i 14 jest jakieś sympozjum a co do 28 jeszcze chyba nie jest pewne.
https://twitter.com/SpaceX/status/735297300491325440?lang=pl
#spacex #eksploracjakomosu #elonmusk
źródło: comment_HJfXcuLW8PQf6Lwh9a9jdmfziZoKra8B.jpg
Pobierz