Mirki, proszę Was pomóżcie mi z metodami equals i hashcode bo czytam i trochę mi się to miesza. Napisałem w podpunktach jak to rozumiem, jeśli coś jest źle mówić. :)
1. Podstawowa implementacja metody equals w klasie Object sprawdza czy referencje są takie same. Czyli object1.equals(object2) zwroci true tylko jesli obie zmienne będą wskazywały na ten sam adres w pamięci. Czyli np. Gdy zrobimy Klasa object1 = new Klasa(); Klasa object2 = object1; Jak
@Legol: Świetna odpowiedź, zwłaszcza ta część o poolach. Wielu o tym zapomina :) i przez to są skołowani kiedy teoria się rozmija z tym co widzą w kodzie. @nick230: Bardzo dobrze wiedzieć jak to wszystko dokłądnie działa, ale w praktyce zazwyczaj się albo generuje tego typu metody (większość IDE ma taką możliwość), albo (lepiej) używa się narzędzi typu Lombok, które automatycznie dołączają wygenerowane metody equals+hashcode podczas kompilacji. Czemu