1. Powierzchniami aerodynamicznymi się steruje (nawet w górnych warstwach atmosfery), będąc w ruchu mogą łapać spore tarcie też od zewnątrz/zawietrznej.
2. Plazma generowana przy "brzuchu" oraz "dziobie" statku będzie się odrywać i te oderwane "pęcherze" mają tendencję do "zawijania" równolegle do powierzchni obiektu, czyli zgodnie z przepływem aerodynamiczny wokół niego – klapy mogą więc obrywać "od góry" zupełnie nie ze swojej winy, tj. niezależnie od "własnego" tarcia o
Jeśli ktoś będzie miał okazję to przeczytać, to gorąco polecam. Świetna lektura o samych początkach firmy; duży insight jeśli chodzi o metodykę pracy i pierwsze starty Falcona 1. #spacex #falcon #elonmusk
@najpierw_robic_potem_myslec: Ta księżka>>>biografia jeśli chodzi o SpaceX. W biografii były wątki o PayPalu, życiu prywatnym, Tesli, SpaceX i kilku innych. A ta książka skupia się bardzo na pierwszych pięciu lotach Falcona 1. Masz bardzo dokładnie opisany styl pracy firmy, problemy, dokładnie podane powody usterek/niepowodzeń. No i kilka ciekawostek (np. przewożenie TEA-TEB prywatnym odrzutowcem Muska xD)