BMW opatentowało elektryczną turbosprężarkę
Jeszcze jakiś czas temu krążyły plotki o układzie doładowania z trzema turbosprężarkami w nowym BMW M3, a zaraz potem pojawiły się kolejne o elektrycznej turbosprężarce. Te drugie okazały się jednak prawdziwe. Można się spodziewać, że BMW wprowadzi swój patent tak szybko, jak to możliwe.
W.....6 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 54
Komentarze (54)
najlepsze
Przecież coś wtedy wymyślają i chcą, żeby inni im tego nie podpitolili....
Ciekawe, ile takie BMW wydaje na badania...
Pierwszy na świecie diesel seryjny z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego (popularne TDI) - Fiat Croma (pierwsza generacja)
Układ common rail wspólnie z Magneti Marelli i pierwsze na świecie samochody z common rail (Fiat Bravo/Brava/Marea, Alfa 156 i Lancia Lybra)
Obecnie: Multijet (wielosekcyjny wtrysk oleju napędowego) i najfajniejsze MultiAir
Odsyłam również do innych dokonań w sferze technologii technik wytwarzania, designu i symulacji (jest to koncern który potrafi w najkrótszym czasie stworzyć
"silnik działa jak alternator, wyhamowując wał turbiny i magazynując tym samym prąd"
Od kiedy alternator magazynuje prąd? Chyba autorowi chodziło, że może wytwarzać prąd.
masz rację, gdyby mi się to wyrwało podczas rozmowy z panią ekspedientką w sklepie mięsnym na dzielni, mógłbym zapomnieć o rispekcie forever.
Jakby do tego dorobili układ który wymusza chłodzenie turbiny i jej smarowanie po zgaszeniu silnika to byłoby coś.
Nie mogę, nie mam magnetyzera.
Chociażby "kompressor" w Mercedesach, czy w silnikach TSI u Volkswagena
Rozwoj stoi w miejscu o czym swiadczy kolejna generacja trojki F30, ktora ze wzgledow politycznych wyszla taka
Jak banalne idee można jeszcze opatentować ?
Wspomaganie sprężarki za pomocą energii elektrycznej w obszarze niskich obrotów wydawałoby się być oczywiste.
Zawsze zastanawiałem się dlaczego tego się nie robi albo jakie problemy to przysparza.
Nie pomyślałbym że można na to dostać patent.