@darkelf: To pochwal się co tam programujesz. Ja akurat jestem ze sceną gamedevową mniej lub bardziej związany (http://warsztat.gd/user.php?x=view&id=1152 i nie tylko) i źródełko dooma na pewno będę studiował do poduszki, jako dzieło sztuki, jak i żeby podpatrzeć jakieś ciekawe rozwiązania.
@ponton: No biorąc pod uwagę ilość zmian, jakie musieliby wprowadzić, nie liczyłbym na to. Zmiana modeli i animacji - raczej powstaną nowe gry niż stare będą upgrade'owane.
może mi ktoś wyjaśnić co składa się na scenariusz? To znaczy jak taki scenariusz może wyglądać? To jest jakiś skrypt, który opisuje mapę oraz miejsca i czas pojawienia się przeciwników?
@wyssoki: Tak, to działa na skryptach. Można to zrobić za pomocą własnego skryptu lub wykorzystać gotowe rozwiązania (Lua itd.). Program co każdy obieg pętli sprawdza zdarzenia z klawiatury, myszki i innych przewidzianych źródeł, następnie przetwarza to (oblicza np. nową pozycję gracza) i renderuje klatkę (wyświetla, rysuje). W czasie przetwarzania danych, przetwarzane są też skrypty. Np. jeśli wg skryptu gracz musi stać w pozycji X, Y na mapie, żeby odpaliła się cutscenka.
Komentarze (53)
najlepsze
@highlander nie kompiluje, bo trzyma regał :P
Na szczęście jest jeszcze VCMI
Komentarz usunięty przez moderatora
EXEC : FATAL error : Couldn't load default.cfg
Juz sie zaczyna...