Zajmujesz się również hobbystycznie rowerami (fora itd.), czy to tylko praca? Często słyszę, że o wiele lepiej zdać się na ludzi w necie i składak będzie lepszy od gotowca. Zgodzisz się z tym? Czy jest podobnie jak z kompami, że gotowe zestawy na 90% mają beznadziejne bebechy czy bardziej płaci się za markę?
@maciao: Jesli chodzi o sprzet to sadze, ze mamy w miare rozsadny wybor. Co do drugiego dna pytania, to szczerze mowiac nie wiem :)
@mat48: Obecnie tylko praca, fora przegladam sporadycznie. Oczywiscie mozna zlozyc skladaka, ale z reguly bedzie drozszy do roweru gotowego. Sa marki drozsze i tansze. W niektorych, ceny ze wzgledu na napis na ramie sa malo adekwatne do komponentow z jakich sa zlozone. Na pewno
@nawrotki: Pewnie zalezy od podejscia obslugi, my sprzedajemy to czego klient potrzebuje, a nie to co nam zalega. Akurat u nas wszystkie rowery sprzedaja sie tak samo dobrze, wiec nie ma problemu :)
@dennab: Zalezy co to znaczy fajny. Nowy na pewno nie. W przypadku rowerow doroslych trzeba liczyc minimum okolo 1000 zlotych. Uzywany pewnie juz jakis mozna znalezc, ale nie sledze rynku rowerow uzywanych wiec nie doradze.
Na jakiej zasadzie działają takie przerzutki w damce w których na jakimś łańcuszku linka wchodzi do środka piasty. Z przodu ruszam taką mini wajchą i mam około 2-3 biegów (zależy od humoru roweru). Dodam że jest tylko jedna zębatka z tyłu. Jak ten system zmiany biegów się w ogole nazywa?
Przychodzą do ciebie raczej profesjonaliści (jeśli tak to jaki sport rowerowy najczęściej się przewija), czy raczej szarzy ludzie którzy chca ruszyć tyłek?
@darosoldier: Sprzedaje rowery. Zima glownie przeglady i serwisy. Czasami klient na nowy rower tez sie trafi.
@kruppek: Sadze, ze maja podobna jakosc jak rowery z supermarketow, typu Tesco. Czyli kiepskie. Ogolnie w takich sklepach raczej mala uwage przyklada sie do poprawnego zmontowania roweru. Wyjmuja go z kartonu, dokrecaja kierownice, pedaly, doczepiaja kola i daja na sklep. Potem klienci z takimi rowerami przychodza do nas i prosza o wyregulowanie roweru, bo po prostu nic w nim nie dziala.
@etnies: KMC to zamiennik Shimano, wiec skoro nie pasowaly Ci to
@bartovski: Najlepiej to pewnie zima jak sklep/serwis ma wiecej czasu bo nie musi nowych rowerow montowac. Wymieniac nalezy wszystko to co sie psuje :)
1. Kupiłem sobie taki o to rower www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1213/Centurion.Cross.Line.400/
Hamulce tarczowe po miesięcznym użytkowaniu (średnio godzinka-dwie dziennie spokojnej jazdy bez częstego czy gwałtownego hamowania) zaczęły strasznie skrzypieć przy końcowej fazie hamowania. Ich skuteczność też już nie jest taka sama jak na początku. Co mogę zrobić z takim fantem? (wiem, że mógłbym iść z tym do serwisu ale niestety po moich przygodach z wymianą dętki, gdzie osiedlowy serwisant wystawił mi rachunek 120 zł, wolę
@hyperdub: Polecam udac sie do sklepu i reklamowac. Tak na pewno nie powinno byc. Moze tarcze sa tluste i stad ten dzwiek. Przerzutka nie jest dobrze wyregulowana i stad te objawy -> wyregulowac i bedze ok :)
Słyszę trzaski i strzelanie, gdy jadę. Jestem na 95% pewien, że to z okolicy suportu/korby. Trzaska i strzela TYLKO gdy mocniej nacisnę na pedał. W czasie postoju również, więc sztyca i siodełko odpadają. Wykręcałem pedały kilka razy, przesmarowałem gwinty - nic nie dało. Z korbami to samo. Zębatki skręciłem i rozkręciłem. Dodam, że strzelanie pojawiło się już po jakichś 1500 km przebiegu. W tej chwili jest ponad 3500 km i jest gorzej
@Praptak: Wbrew pozorom dzwiek nie musi pochodzic z ukladu napedowego, aczkolwiek moze. Zdziwilbys sie z jakich zrodel jest to mozliwe :)
Bez przejechania sie i posluchania nic nie pomoge, bo moze byc duzo przyczyn :)
Jesli to nowy rower z gwarancja, to proponowalbym reklamowac w miejscu zakupu.
Zdarzaly sie najrozniejsze problemy, nawet w nowych rowerach. Mimo odpowiedniego przygotowania ich do sprzedazy nie mozna wykluczyc wszystkiego i czasem sie okazuje, ze
Komentarze (106)
najlepsze
Pyt.2 Coś mi siadło ostatnio w supporcie i teraz w czasie pedałowania przeskakuje z jednej strony na drugą. Da się to jakoś naprawić ?
opłaca się to naprawiać ?
Pyt.3
ad 1: Kupic drugi klucz 15, badz pojechac do serwisu. Im dluzszy klucz tym latwiej to idzie. Oczywiscie pamietac o kierunku odkrecania.
ad 2: Co siadlo? Co przeskakuje? Do dobrej diagnozy musialbym zobaczyc/przejechac sie na rowerze wiec nie
@mat48: Obecnie tylko praca, fora przegladam sporadycznie. Oczywiscie mozna zlozyc skladaka, ale z reguly bedzie drozszy do roweru gotowego. Sa marki drozsze i tansze. W niektorych, ceny ze wzgledu na napis na ramie sa malo adekwatne do komponentow z jakich sa zlozone. Na pewno
Przychodzą do ciebie raczej profesjonaliści (jeśli tak to jaki sport rowerowy najczęściej się przewija), czy raczej szarzy ludzie którzy chca ruszyć tyłek?
Przychodza naprawde rozni ludzie, ale chyba 'szarakow' jest wiecej, bo na nich jestesmy nastawieni.
@kruppek: Sadze, ze maja podobna jakosc jak rowery z supermarketow, typu Tesco. Czyli kiepskie. Ogolnie w takich sklepach raczej mala uwage przyklada sie do poprawnego zmontowania roweru. Wyjmuja go z kartonu, dokrecaja kierownice, pedaly, doczepiaja kola i daja na sklep. Potem klienci z takimi rowerami przychodza do nas i prosza o wyregulowanie roweru, bo po prostu nic w nim nie dziala.
@etnies: KMC to zamiennik Shimano, wiec skoro nie pasowaly Ci to
Kiedy najlepiej robić przegląd roweru w serwisie? Przed sezonem, w trakcie sezonu, po sezonie.
Co najlepiej opłaca się wymienić w rowerze?
Hamulce tarczowe po miesięcznym użytkowaniu (średnio godzinka-dwie dziennie spokojnej jazdy bez częstego czy gwałtownego hamowania) zaczęły strasznie skrzypieć przy końcowej fazie hamowania. Ich skuteczność też już nie jest taka sama jak na początku. Co mogę zrobić z takim fantem? (wiem, że mógłbym iść z tym do serwisu ale niestety po moich przygodach z wymianą dętki, gdzie osiedlowy serwisant wystawił mi rachunek 120 zł, wolę
Mam na mysli te nowe
Bez przejechania sie i posluchania nic nie pomoge, bo moze byc duzo przyczyn :)
Jesli to nowy rower z gwarancja, to proponowalbym reklamowac w miejscu zakupu.
Zdarzaly sie najrozniejsze problemy, nawet w nowych rowerach. Mimo odpowiedniego przygotowania ich do sprzedazy nie mozna wykluczyc wszystkiego i czasem sie okazuje, ze