Stało się<br /><br />Nowy ekspres do kawy firmy Siemens serii TK , po dwóch miesiącach pracy zaczął wydawać odgłosy przypominające nie mielenie i przygotowywanie kawy ale bardziej co podchodzącego pod rzężenie kota, który zadławił się kulką wełny. W sumie nic strasznego - zapytałem wujka google o objawy i odpowiedź byłą dla mnie co najmniej niezadowalająca. Jeśli jeszcze nie mieliście ekspresu Siemensa to podpowiadam, że po jakimś czasie element młynka odpowiedzialny za mielenie i przygotowanie kawy do zaparzenia strajkuje i co prawda kawa się miele, ale potem wpada cała do dyspensera. Efekt - wkurzenie z powodu straty dobrej jakości kawy i jeszcze większe wkurzenie z powodu tego, że kawę trzeba sobie zrobić w tradycyjny sposób. A to dla kogoś uzależnionego od kawy nie dość, że trwa, to jeszcze odbija się negatywnie na aromacie kawy - te świeżo mielona jest o niebo lepsza od tej rozpuszczalnej.<br /><br />Podobno da się z tym żyć, żeby uniknąć tego objawu trzeba często przeprowadzać w ekspresie tryb płukania - coś tam się czyści i młynek zaczyna prawować poprawnie. Ale po pierwsze - tryb autoczyszczenia jest już zaimplementowany i powinien wystarczać do utrzymania urządzenia w czystości a po drugie jeśli zachodzi konieczność wykonania tej czynności częściej niż wynika z trybu automatycznego, to powinna o tym być wzmianka w instrukcji - a tego nie ma.<br /><br />No nic, trzeba będzie reklamować produkt ....<br /><br /><b>I tu uwaga - jeśli zdecydowałbym się naprawiać go korzystając z gwarancji to :<br /><br />1) Muszę dostarczyć urządzenie do serwisu na własny koszt<br />2) Muszę czekać około 14 dni na naprawę<br />3) Mam potem urządzenie po naprawie - w przypadku odsprzedaży osiągnąłbym niższą cenę<br /><br />Dlatego stwierdziłem, że mi się to nie opłaca i lepiej uderzyć bezpośrednio do Sprzedającego - w tym przypadku <a href="//www.merlin.pl" rel="nofollow" >www.merlin.pl</a></b><br /><br />Nie ukrywam, trochę falowałem portkami i przygotowywałem się na dłuższą batalię w sprawie rękojmi i wymiany na nowy produkt. Nie bardzo wierzyłem, że polska firma będzie w stanie zadziałać na poziomie porównywalnym do tego, do którego przyzwyczaiłem się na zachodzie, ale nie uprzedzajmy faktów.<br /><br />Siadłem przed laptopem i wysmarowałem pismo :<br /><br /><br /><p><i>Witam</i></p><i></i><p><i>Powołując się na odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru
w stosunku do konsumenta, która to została szczegółowo uregulowana w ustawie z
dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, składam
reklamację dotyczącą zamówienia numer XXXXXX zrealizowanego przez Merlin.pl
S.A. w dniu 12.05.2011 roku - a konkretnie Ekspresu do kawy Siemens TK
52001 zakupionego za kwotę XXXX.XX PLN. <br /></i></p><i></i><p><i>Ekspres do kawy ma wadę uniemożliwiającą wykorzystywanie go
do celów do jakich został zakupiony. Ekspres miele kawę, lecz nie jest w stanie
włączyć trybu zaparzania i wyrzuca zmielony ładunek kawy do dyspensera.
Pomijając już fakt, że doprowadza mnie to do strat materialnych gdyż kupowana
przeze mnie kawa nie należy do najtańszych frustrujące jest to, że zamiast
ekspresu do kawy otrzymałem od Państwa młynek do kawy za ponad 1200 PLN. Na
życzenie mogę podesłać link do filmu prezentującego pracę urządzenia jak i samą
usterkę.</i></p><i></i><p><i>Niezgodność towaru z umową została stwierdzona 30 lipca 2011
roku.</i></p><i>Mając na uwadze powyższe domagam się od Państwa jako
Sprzedawcy <b><u>wymiany tego towaru na wolny od wad</u></b> jak również
umówienia kuriera po odbiór sprzętu, który obecnie jest zapakowany w oryginalne
opakowanie, wraz z kompletem dokumentacji i kopią faktury VAT. Zgodnie z
przytoczonymi przepisami wymiana sprzętu odbywa się na koszt Sprzedającego.
</i>
<p><i>Adres do odbioru sprzętu, będący jednocześnie adresem
Kupującego i zgłaszającego reklamację :</i></p><i></i><p><i>IMIĘ I NAZWISKO<br /></i></p><i></i><p><i>ul. XXXXXXXXXX</i></p><i></i><p><i>XX-XXX XXXXXXXX<br /></i></p><i></i><p><i>tel. Kontaktowy XXX XXX XXX<br /></i></p><i>Z poważaniem<br />IMIĘ I NAZWISKO<br /></i><br />i poszło, w niedzielę wieczorem ....<br /><br />Spodziewałem się, że będę musiał oczekiwać co najmniej kilka dni na odpowiedź, a tymczasem w poniedziałek, <br /><br /><p><i><b>From:</b> Biuro Obsługi Klienta Merlin.pl [mailto:<a href="mailto:sklep@merlin.pl" rel="nofollow" >sklep@merlin.pl</a>] <br /><b>Sent:</b> Monday, August 01, 2011 7:25 AM<br /><b>To:</b> Imię i Nazwisko<br /><b>Subject:</b> Re: Reklamacja towaru - zamówienie XXXXXX</i></p><i></i><p><i> Szanowny
Panie,</i></p><i></i><p><i> Przepraszamy
za wszelkie niedogodności związane z zamowieniem.</i></p><i></i><p><i>W
chwili gdy otrzymamy reklamowane urządzenie wyślemy Panu drugi. Sprzęt zostanie
wymieniony ,a gdy to będzie niemożliwe zostaną zwrócone środki za zakupione
urządzenie.</i></p><i></i><p><i>Prosimy
tylko przesłać informacje ,na kiedy możemy zamówić kuriera po odbiór przesyłki.</i></p><i></i><p><i>Z poważaniem<br /></i></p><i>
Specjalista ds obsługi zwrotów i reklamacji<br />
Paweł Antosik<br />
Merlin.pl S.A.<br />
ul. Geodetów 156<br />
05-500 Piaseczno</i><br /><br />Przyznam, że opadła mi kopara - nie dość, że ktoś odpowiedział w ciągu kilkunastu godzin, to odpowiedź przyszła jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem godzin urzędowania w firmie merlin.pl !<br /><br />Potem poszło jak z płatka - zamówili kuriera, kurier przyjechał, odebrał paczkę i sprawa została pomyślnie dla mnie załatwiona.Co prawda nie mogli mi wymienić na taki sam model ale zaproponowali zwrot pieniędzy. Licząc od dnia złożenia reklamacji (niedziela) do chwili wpłynięcia większości środków na konto minęło 4 dni robocze. Prawdę mówiąc nie rozliczyliśmy jeszcze sprawy do końca ( dwie metody płatności - łączone ) ale wszystko jest na dobrej drodze. Niestety część kwoty uregulowałem bonem elektronicznym z programu Miles-and-More Lufthansy i właśnie ustalamy, czy kwota ta może zostać mi zwrócona na konto czy też pozostanie na moim koncie jako nadpłaca. Ale to drobiazg.<br /><br />Jak dla mnie ekstraklasa.<br /><br />Wnioski z tego co napisałem są następujące<br /><br />1) Są w Polsce firmy, które wiedzą jak powinien funkcjonować biznes internetowy<br />2) Są w Polsce firmy, które dbają o Klienta<br />3) Są w Polsce firmy, które znają przepisy i działają zgodnie z nimi - bez szukania dziur w całym i niepotrzebnych wykrętów<br /><br />Jak dla mnie Merlin.pl po takiej akcji staje się mocno wiarygodnym partnerem. Ceny co prawda do najniższych nie należą, ale zapewne zdecyduję się dopłacić więcej w zamian za profesjonalną obsługę. I pewność, że w chwili problemu z urządzeniem nie pozostanę sam sobie tylko mogę liczyć na to, że ktoś ten problem rozwiąże za mnie i to w sposób dla mnie najbardziej komfortowy.<br /><br />Płynie z tego jeszcze jedna lekcja - nie opłaca się korzystać z gwarancji - lepiej od razu zgłaszać roszczenie na niezgodność towaru z umową. Dlaczego? O tym napisałem mniej więcej w środku mojej przydługiej wypowiedzi.<br /><br />Mam nadzieję, że nie przynudzałem.<br /><br />PS: Nie jestem w żaden sposób związany z firmą Merlin.pl S.A - jestem tylko jedym z pewnie wielu zadowolonych Klientów.<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
Komentarze (21)
najlepsze
Brawo, gratuluję pomyślnie zakończonej sprawy.
3-cia naprawa z tytułu gwarancji? Żądanie wymiany towaru na nowy.
Nie wiedziałem że świadome korzystanie z praw jest traktowaniem kogokolwiek jak
Obowiązują przez 2 lata, przy czym tylko przez pierwsze pół roku domniema się, że towar był wadliwy od początku. Po tym okresie, w przypadku wystąpienia