Ciekawe co USA kryją po wycofaniu SR-71 Blackbird. Zawsze przez kilkanaście lat ukrywają, a gdy mają coś nowego to upubliczniają stary a o nowym nic nie wiadomo. Licząc że SR-71 Blackbird został wycofany pod koniec lat osiemdziesiątych, może niedługo się dowiemy co urywali przez ostatnie dwadzieścia kilka lat. Może to osławiana Aurora, lub TR-3B.
@Banitaa: SR-71 został głównie wycofany z powodu, że jego rolę szpiegowską przejęły satelity, nie było sensu utrzymywać tych maszyn w gotowości bojowej.
One przelatują co jakiś czas nad danym terenem dzięki czemu można ukryć w odpowiednim czasie wszystko co trzeba.
Wycofany raczej ze względu na koszty eksploatacji które były kosmiczne. Zmodernizowany U-2 nadal pełni czynną służbę więc to nie z powodu satelit wycofali SR. W dodatku na "swój czas" czeka już "Global Hawk" który ma pełnić zadania U-2.
A ja mam teraz okazję obserwować loty F-16 i powiem Wam, że im dłużej przyglądam się startom, lądowaniom, low-approach'om i innym procedurom to tym bardziej nabieram szacunku do "efów" :)
F-22 Raptor to obecnie najnowocześniejszy myśliwiec świata (choć wiadomo, że Rosjanie czy Chińczycy się z tym nie zgodzą) zbudowany w technologii Stealth, maszyna tzw. piątej generacji. O tym jak niesamowite i zarazem cenne jest to cacko niech świadczy fakt, że Amerykanie pod żadnym pozorem nie chcą udostępnić (sprzedać) tej technologii (czy samego myśliwca) żadnemu ze swoich sojuszników - nawet tych najbliższych jak choćby Izrael...
@authorr: Już dawno lata, a F16 nad Wietnamem miały obloty, a jakoś u nas są od niedawna. Chodzi o wersję samolotu, blok. W środku masz wszystko wymieniane. Cała awionika itd itp...
F/A-18 też tak potrafi, nawet Blue Angelsi czasem świecą tym na pokazach (jeśli się nie mylę).
A Polskie F-16 już w chwili zamówienia nie były najnowsze - dla arabów gotowy był już Block 60 z lepszym radarem i awioniką - z tym, że dali prawie połowę więcej za każdą sztukę. Opłacalność dyskusyjna, ale niektórych widać stać - chociażby na przykładzie Mitsubishi F-2.
Z danych które znalazłem do tej pory, (głównie prasa lotnicza
@virgonaut: A propos tego filmu w powiązanych. Wytrzymałość samolotu na przeciążenia to nie jest problem. Problemem jest człowiek, dla którego przeciążenia wykraczające powyżej +9G i poniżej bodajże -5G są zabójcze.
Dlatego piloci w ciągu kilkunastu lat powinni stracić pracę. Samolotami będą sterować komputery które są odporne na przeciążenia, nie muszą jeść, pić ani spać, mają doskonały refleks i nie poddają się emocją. W dodatku samoloty z reaktorami zimnofuzyjnymi będą mogły przebywać w powietrzu miesiącami i to kolejny powód dla którego piloci wojskowi będą musieli przejść do cywila.
To ja wam powiem coś ciekawszego. Trzymać się fani F-22. Flota Raptorów dostała zakaz lotów ponieważ zachodzi przypuszczenie, że system wytwarzający tlen dla pilota OBOGS jest wadliwy i mógł przyczynić się do ostatniej katastrofy F-22 na Alasce. W najmniej optymistycznym wariancie Raptory wrócą do latania dopiero w 2012. Tyle faktów.
Komentarze (77)
najlepsze
F-22 musi mieć zajebisty ciąg silników żeby robić takie numery.
One przelatują co jakiś czas nad danym terenem dzięki czemu można ukryć w odpowiednim czasie wszystko co trzeba.
Wycofany raczej ze względu na koszty eksploatacji które były kosmiczne. Zmodernizowany U-2 nadal pełni czynną służbę więc to nie z powodu satelit wycofali SR. W dodatku na "swój czas" czeka już "Global Hawk" który ma pełnić zadania U-2.
@Banitaa:
Raczej nie ma aż takiej ścisłej tajemnicy
Jakieś źródło na poparcie tej tezy?
F-22 Raptor to obecnie najnowocześniejszy myśliwiec świata (choć wiadomo, że Rosjanie czy Chińczycy się z tym nie zgodzą) zbudowany w technologii Stealth, maszyna tzw. piątej generacji. O tym jak niesamowite i zarazem cenne jest to cacko niech świadczy fakt, że Amerykanie pod żadnym pozorem nie chcą udostępnić (sprzedać) tej technologii (czy samego myśliwca) żadnemu ze swoich sojuszników - nawet tych najbliższych jak choćby Izrael...
A Polskie F-16 już w chwili zamówienia nie były najnowsze - dla arabów gotowy był już Block 60 z lepszym radarem i awioniką - z tym, że dali prawie połowę więcej za każdą sztukę. Opłacalność dyskusyjna, ale niektórych widać stać - chociażby na przykładzie Mitsubishi F-2.
Z danych które znalazłem do tej pory, (głównie prasa lotnicza
"pilotów samolotów bezzałogowych"
Eeeee tam.... Dla mnie to po prostu gracze lubiący symulatory.
Dlatego piloci w ciągu kilkunastu lat powinni stracić pracę. Samolotami będą sterować komputery które są odporne na przeciążenia, nie muszą jeść, pić ani spać, mają doskonały refleks i nie poddają się emocją. W dodatku samoloty z reaktorami zimnofuzyjnymi będą mogły przebywać w powietrzu miesiącami i to kolejny powód dla którego piloci wojskowi będą musieli przejść do cywila.
I tak uwielbiam ten sprzęt:)